וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ מתנגד להזזת מג"ב מגבול מצרים

רמי שני

8.7.2010 / 11:17

השר לביטחון פנים תקף את ההחלטה להעביר את יחידת מג"ב מגבול ישראל מצרים. "לפרק את היחידה שם תהיה בכייה לדורות. אסור להעמיד השיקול התקציבי מל שיקולים לאומיים"

ההחלטה להעביר את יחידת משמר הגבול מקו ישראל מצרים, הפתיעה את ראשי ההתיישבות באזור פתחת ניצנה, כמו גם את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ. בביקורו השבוע באזור רמת הנגב, תקף השר באופן נחרץ את ההחלטה, כמו גם את העובדה שטרם החלה בניית הגדר בגבול שבין ישראל ומצרים: "עדיין לא התקבלה החלטה בדרג של רמטכ"ל ושר הביטחון". אמר אהרונוביץ, "פניתי אליהם ביוזמתי, לאחר קבלת ההחלטה בפיקוד הדרום. ביקשתי מהם להשאיר את מג"ב ערבה, להמשיך לפעול בגבול השלום עם מצרים. יש שם תופעות פליליות של הברחת סמים, כניסת מהגרים ועוד. לפרק את היחידה שם, זאת תהיה בכייה לדורות. אני מקווה שקולי ישמע".

במועצה האזורית רמת הנגב, החלו במתקפה יזומה כדי להביא את מערכת הביטחון לשנות את ההחלטה על העברת היחידה. "אני לא אתן לזה להתבצע" קבע יושב ראש המועצה, שמוליק ריפמן, "אנחנו עוסקים בכך ונלחמים בהחלטה הזאת לא מעט זמן. הפעילות שלנו היא מול משרד הביטחון, הרמטכ"ל וסגנו ומול פיקוד הדרום. צריך להבין, שהגבולות האלה הם גבולות שלום. עיקר הפעילות בהם קשורה לעבריינות. מהניסיון שלנו, לחייל אין את הכלים, הסמכות, הידע והיכולת שיש לשוטרי מג"ב. רק לפני שבוע, פגש שוטר מג"ב שני אזרחים עם תעודות זהות כחולות ותחקר אותם. התברר שהם חלק מהאנשים שהיו מעורבים בעסקת הסמים הגדולה, שסוכלה בסוף השבוע שעבר".

במשרד לביטחון פנים ובמועצה האזורית רמת הנגב, תוקפים גם את הנימוקים להחלטה. "ממה שאני מבין, השיקול הוא מטעמי תקציב" אמר אהרונוביץ, "הפעלת כוחות מילואים באזור הזה, היא יותר זולה. אבל אסור להעמיד את השיקול התקציבי מול שקוליים חברתיים ולאומיים". ריפמן היה הרבה יותר תקיף ממנו בעמדתו: "הבעיה עם הצבא, שאני בהחלט לא נלחם נגדם, היא שהדברים נראים להם דרך החור של הגרוש. הם משלמים עבור הפעילות של מג"ב בגבול יותר מתשלום עבור חיילי מילואים או סדיר. אם להתבונן בהיבט הזה, הרי שהפחתת יכולת הכוחות באזור הגבול, עלולה ליצור נזק בטווח הארוך. בסוף השבוע, נכנסו לישראל 256 מסתננים וכמעט 72 קילו הרואין. גם אם לא רואים את הנזק הכלכלי בעיניים, הוא בהחלט קיים". לדבריו, הוא אינו מתכוון לוותר על כך ובקרוב הוא אמור להיפגש לדיון בעניין אצל מבקר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully