וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בארה"ב: נדון בהתנחלויות באופן מיידי

8.7.2010 / 9:12

נתניהו קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית לפתוח במו"מ ישיר עם ישראל ללא תנאים מוקדמים. בראיון ל-CNN הוא הבהיר כי גורל ההתנחלויות יהיה אחד הנושאים הראשונים שיידונו בשיחות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בארצות הברית, אמר הלילה (חמישי) כי הוא מוכן לדון בעתיד ההתנחלויות "באופן מיידי", אם הפלסטינים יפתחו בשיחות ישירות עם ישראל. בראיון לתוכניתו של לארי קינג ברשת הטלוויזיה CNN נשאל נתניהו אם יורה על הארכת תקופת הקפאת הבנייה בשטחים והשיב כי הגיע הזמן שהפלסטינים יחדלו להעמיד תנאים מקדימים לפני שיחות ישירות.

דברי נתניהו נאמרו בתגובה להצהרתו של סאיב עריקאת, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני שאמר כי "המפתח למעבר למשא ומתן ישיר נמצא בידיו של ראש הממשלה נתניהו". עריקאת אמר אתמול, כי "ברגע שנתניהו יחליט להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובתוכן ירושלים, ולחדש את המשא ומתן על הסדר הקבע מהנקודה שבה הוא הופסק בדצמבר 2008 - נעבור לשיחות ישירות".

"בואו רק נגיע לשיחות, ואחד מהנושאים עליהם נדון בתחילה הוא נושא ההתנחלויות, זה מה שבכוונתי לעשות", אמר הלילה נתניהו. הראיון אצל לארי קינג התקיים יום לאחר הפגישה החמימה בין נתניהו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן, במהלכה שב נתניהו על קריאתו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפתוח בשיחות ישירות.

הפלסטינים חוששים מלחץ אמריקאי

בתוך כך, גורם פלסטיני בכיר אמר הבוקר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי כל הסימנים מעידים על כך שהממשל האמריקאי צפוי ללחוץ בימים הקרובים על הרשות הפלסטינית להסכים לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל, וזאת נוכח כישלון שיחות הקרבה ועל רקע פגישתם של ראש הממשלה נתניהו והנשיא אובמה.

הבכיר גילה כי במהלך שני ביקוריו האחרונים באזור, ניסה השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים למשא ומתן ישיר והבטיח לו בתמורה להשיג לפלסטינים הקלות בחיי היום יום. הבכיר מסר, כי מיטשל לא נתן לאבו מאזן שום התחייבות פוליטית הנותנת מענה לדרישות הפלסטינים, במקרה שישראל תתנער ממחויבויות תהליך השלום.

לדברי הבכיר, אבו מאזן צפוי לקיים שיחות עם מנהיגים ערבים במטרה לדון עימם בנושא המעבר לשיחות ישירות עם ישראל. "אבו מאזן מצפה לקבל תמיכה אמיתית בעמדתו הדורשת הקפאה של ההתנחלויות בגדה ובירושלים וחידוש המגעים מהנקודה שבה הופסקו לפני כניסה למשא ומתן ישיר עם ממשלת נתניהו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully