וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרון לצעדת שליט: שרים מש"ס יצטרפו

אריאל נוי, שליח וואלה! לצעדת שליט ופנחס וולף

8.7.2010 / 8:13

אחרי 12 ימים, תגיע הערב לסיומה הצעדה למען שחרור החייל החטוף. בני משפחתו, בליווי אלפי תומכים והשרים אלי ישי ויעקב מרגי, יצעדו לירושלים ויערכו שם עצרת המונית. לאחר מכן תתמקם המשפחה במאהל מחאה מול מעון רה"מ

הצעדה למען שחרור גלעד שליט נכנסת ליומה האחרון ותגיע היום (חמישי) לירושלים. אלפי הצועדים ייצאו בשעה 16:00 מ"הבית האדום" במוצא ויעברו דרך גינות סחרוב, בנייני האומה ועד לגן העצמאות שם תתקיים עצרת המונית.

לצעידה צפויים להצטרף סגן ראש הממשלה ויו"ר ש"ס אלי ישי וכן חברו לסיעה שר הדתות, יעקב מרגי. השרים יצעדו בקטע קצר בבית שמש. מלשכת השר ישי הסבירו את השתתפותו בצעדת שליט: "השר ישי סבור כי לא מדובר בצעדת מחאה אלא בצעדת חיזוק ונוכחותו באה לבטא את אחדות ישראל ואת הערבות בעם. אין אחד שלא רוצה לראות את שליט בבית. השר ישי אמר לא פעם שעד שגלעד לא חוזר הביתה, המשמעות היא שלא עשינו די וצריך להראות לעולם כולו שכל עם ישראל נמצא עם המשפחה".

אתמול צעד השר מיכאל איתן עם בני המשפחה והביע הזדהות עימם. במהלך הצעדה אמר איתן כי "באתי היום כדי להזדהות עם הכאב והסבל של גלעד, לעודד את המשפחה ולבטא את ערכי הסולידריות הישראלית, שעל ברכיהם חונכנו כולם. יש תומכים במדיניות הממשלה ויש המבקרים אותה, אך בעיני הצעדה הזו היא מעבר לכל מחלוקת".

בטרם הגעתה לירושלים, תתארח משפחת שליט בכפר אבו גוש, שם ייפגשו עמה מספר ראשי ערים ולאחר מכן תערוך טקס קצר בבית שמש. המשפחה תסיים את המסע באוהל המחאה מול מעון ראש הממשלה שם תשהה, לטענתה, עד לשחרורו של גלעד.

החל מהשעה 15:00 תיחסם הכניסה לירושלים ולאחר מכן ייחסמו שדרות בן גוריון והרחובות שז"ר, בן צבי, בצלאל והילל עד לגן העצמאות. כמו כן, ייחסמו הכבישים המובילים לרחובות אלה. הרחובות ייפתחו מחדש לתנועה עם התקדמות הצעדה.

אמש הגיעה הצעדה לפאתי ירושלים. כתוצאה מכמות הצועדים הרבה נוצרו עומסי תנועה כבדים בכביש מספר 1 בשני הכיוונים.

מוקדם יותר אתמול הגיעו כ-7,000 בני אדם לעצרת למען שחרור שליט בלטרון. אביו של גלעד, נעם שליט, הודה לאלפי הצועדים שליוו את המשפחה בחום הכבד. "אנחנו לא נפסיק עד ירושלים. אני קורא שוב לאלו שלא הצטרפו - תעלו איתנו לירושלים. לא היה תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל לצעדת מחאה מהסוג הזה. צעדה שהולכת ומתעצמת. אנחנו מסירים את הכובע בפני כל הצועדים".

יואל מרשק, מפקד המסע, נערך להגעת השיירה לירושלים, הבוקר. "אנחנו מתכוננים להגיע לירושלים ולזעזע את המדינה ואת אושיות השלטון. אם ראש הממשלה יישאר אדיש, גלעד שליט יהיה רון ארד מספר שתיים. ולפי מספר הצועדים, עם ישראל לא רוצה את זה. 160 אלף צעדו איתנו ממצפה הילה וזה הופך מגל מחאה לנחשול אדיר שאף ממשלה לא יכולה להיות אדישה אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully