וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך העלה ציונים בבגרות במתמטיקה

גיל סימה

7.7.2010 / 16:31

משרד החינוך בחן את ציוני הבגרות במתמטיקה והשווה אותם לציונים משנים עברו. במשרד החליטו להעניק "פקטור" ולהעלות את הציונים לאחר שביום הבחינה חלו בה שיבושים והתלמידים התלוננו על בחינה קשה מהרגיל

לאחר השיבושים הרבים שחלו במהלך בחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה במאי הוחלט במשרד החינוך להעניק פקטור (תוספת ציון) לנבחנים. במהלך בדיקת המבחנים נבדקו המבחנים בהשוואה למבחנים משנים קודמות וכך ניתן לבחון את השפעת השיבושים על הציונים ואת רמת הקושי. תוספת הציון נכללה בציונים שנשלחו השבוע לבתי הספר.

ההחלטה על מתן הפקטור התקבלה בעקבות השיבושים הקשים בבחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה בחודש מאי. משרד החינוך הודיע ביום הבגרות כי הבחינה בארבע יחידות לימוד במתמטיקה נדחתה בשעה ובמקום להתחיל ב-15:30 היא החלה בשעה 16:30. העיכוב נבע בעקבות סדרת תקלות שהחלו ב-12:00, שעה לפני חלוקת טפסי הבחינה בשלוש יחידות. בסופו של דבר, בעקבות העיכובים בחינת הבגרות בשלוש יחידות החלה בחלקים נרחבים ברחבי הארץ כשעה מאוחר יותר.

גורם במשרד החינוך התייחס להחלטה ואמר לוואלה! חדשות כי המשרד מכסה על הפאשלה שקרתה לו, בעוד פאשלה מבית הייצור שלו. "הפכנו למי שמחפשים כל דרך לייפות את המזבלה", אמר הגורם.

התקלות אירעו לאחר שאתר משרד החינוך קרס עקב עומס יתר. את שאלון הבחינה היו אמורים להוריד מנהלי בית הספר מאתר מיוחד במשרד החינוך. נראה שבמשרד החינוך לא העריכו נכון את העומס הרב וכתוצאה מכך האתר קרס ורק מספר בתי ספר הצליחו להשיג את טופס הבחינה בזמן. טופס הבחינה פורסם לאחר שהטופס המקורי הודלף והיה צורך להחליפו בבחינה חדשה.

שר החינוך גדעון סער הגן לאחר הבחינה על החלטת משרדו לקיים את הבחינה במועדה למרות הגילוי על הדלפתה. לדברי סער, "המשרד התלבט בין שלוש דרכי התמודדות עם הדליפה: לעצום עיניים ולהתעלם מהפרסום, לדחות את הבחינות או לבנות מבחן חדש, כפי שהוחלט בסופו של דבר. היו לנו שתי החלטות קלות ושגויות ובסופו של דבר בחרנו בהחלטה השלישית, הקשה והנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully