וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומוסקסואלים קיבלו מקלט מדיני בבריטניה

טליה שחר

7.7.2010 / 17:29

בית המשפט העליון בבריטניה קיבל את בקשתם של שני גברים הומוסקסואלים לקבל מקלט מדיני, לאחר שטענו כי הם נרדפים בארצותיהם בגלל נטייתם המינית

יש לספק מקלט מדיני לשני גברים הומוסקסואלים שאינם יכולים לחיות בגלוי במדינותיהם מחשש לרדיפה, כך החליט היום (רביעי) בית המשפט העליון בבריטניה. השופטים קבעו פה אחד כי יש לשקול מחדש ערעור שהוגש על ידי שני גברים מקמרון ומאירן שביקשו מעמד של פליטים. השניים הוכו במדינותיהם אך בקשתם למקלט פוליטי בבריטניה סורבה, מכיוון שהרשויות סבורות כי הם יכולים לשנות את מקום מגוריהם ולחיות בדיסקרטיות על מנת להימנע מאפליה. אולם בית המשפט העליון הכריע בערעורם ואישר להם להישאר בבריטניה ולקבל מקלט מדיני.

שרת הפנים הבריטית תרזה מיי אמרה שההחלטה היא ניצחון לעמדת ממשלת הקואליציה. ניסיונות קודמים של הגברים להישאר בבריטניה נדחו על ידי שופטים שקבעו שאם הגברים יוכלו להסוות את המיניות שלהם, המצב שלהם ייחשב כ"נסבל באופן סביר". אך המערערים טענו שהמבחן לנסבלות עומד בניגוד לאמנת הפליטים עליה חתומה בריטניה.

"לחייב אדם הומוסקסואל להעמיד פנים שהמיניות שלו לא קיימת או להדחיק את ההתנהגות בה היא מקבלת ביטוי, היא למנוע ממנו את הזכות הבסיסית להיות מי שהוא", אמר סגן נשיא בית המשפט העליון לורד הופ מקרייגהד. "להומוסקסואלים יש את אותו חופש להתחבר עם אנשים בעלי אותה נטייה מינית כמו לאנשים שהם סטרייטים".

העונש על מעשים הומוסקסואלים נע בין הלקאה פומבית להוצאה להורג באירן. בקמרון, העונש הוא מאסר בין שישה חודשים לשש שנים. "יותר ויותר הומואים ולסביות עשויים לבקש מקלט כאן", אמר הלורד הופ. "זה חשוב באופן חיוני שהם יקבלו את ההגנה לה הם רשאים לפי האמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully