וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת שליט גרמה לפקקי ענק בשער הגיא

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

7.7.2010 / 20:28

"צעדת החופש" לשחרור גלעד שליט הגיעה לשער הגיא בכניסה לירושלים ובמקום נוצרו עומסי תנועה גדולים. מוקדם יותר השתתפו 7,000 צועדים בעצרת באנדרטת לטרון

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: דורון שטיין)

הצעדה למען שחרור גלעד שליט הגיעה הערב (רביעי) לפאתי ירושלים. כתוצאה מכמות הצועדים הרבה נוצרו עומסי תנועה כבדים בכביש מספר 1 בשני הכיוונים.

מוקדם יותר הגיעו כ-7,000 בני אדם לעצרת למען שחרור שליט בלטרון. אביו של גלעד, נעם שליט, הודה לאלפי הצועדים שליוו את המשפחה בחום הכבד. "אנחנו לא נפסיק עד ירושלים. אני קורא שוב לאלו שלא הצטרפו - תעלו איתנו לירושלים. לא היה תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל לצעדת מחאה מהסוג הזה. צעדה שהולכת ומתעצמת. אנחנו מסירים את הכובע בפני כל הצועדים".

נועם שליט באירוע באנדרטת לטרון כחלק מצעדת משפחת שליט- יולי 2010. אורי לנץ
"לא נפסיק עד ירושלים". שליט על רקע הטנקים בלטרון/אורי לנץ

"אף אחד לא יכול להתעלם מהנחשול האדיר שיגיע. גם לא הפוליטיקאים הציניים ביותר. אף אחד לא יכול להתעלם מרצון עשרות אלפי אנשים הקוראים לשחרר חייל שנמק ארבע שנים בשבי בעזה. עשרות אלפים לא טועים", אמר שליט.

לטרון היא אתר בעל משמעות רגשית עבור משפחת שליט. שם סיימו גלעד ואחיו יואל את הכשרותיהם בחיל השריון, ובמלחמת יום הכיפורים נפל שם אחיו של נעם, יואל ושמו אף חקוק בכותל ההנצחה במקום.

בעצרת נאם אל"מ אמנון שרון, שהיה שבוי בסוריה במשך שמונה חודשים. "אני מבין מה עובר על גלעד. יום אחד זהו המון זמן בשבי. מה שהחזיק אותי בשבי זו הידיעה שהעם רוצה אותי בחזרה". בהתייחסו אל המחיר שנדרשת הממשלה לשלם עבור שחרור שליט, אמר שרון: "עבורי מדינת ישראל החזירה מאות קצינים וחיילים סורים ובנוסף החזירו שטחים - את קוניטרה ואת רפיד. ומאז זה הגבול עם סוריה והוא שקט. היום אין לנו פיגועים וזה לא בגלל שהם לא רוצים, זה בגלל הצבא. לכן אין לנו מה לחשוש לשחרר מחבלים: יש לנו צבא חזק".

את העצרת ליוותה בשירה הזמרת שולי נתן שהתפרסמה בזכות ביצועה לשיר "ירושלים של זהב".

אירוע לגלעד שליט באנדרטת לטרון כחלק מצעדת משפחת שליט- יולי 2010. אורי לנץ
"אף אחד לא יכול להתעלם מרצון עשרות אלפי אנשים לשחרר חייל שנמק בשבי"/אורי לנץ

לצעדה הצטרפו היום 14 אוטובוסים ובהם גם בדואים תושבי הדרום. מאחורי הגעתם לאירוע עומד שייח' סאלם אל הוזייל מהיישוב הבדואי רהט. סאלם סיפר לוואלה! חדשות "אני מזדהה עם המאבק של ההורים ועושה הכול כדי להחזיר את שליט הביתה. בירושלים אני אקים אוהל מחאה בדואי ואמשיך את המאבק. צריך לשחרר את גלעד בכל מחיר. לא יתכן שבמדינה שלנו יהיה שבוי. זה מנוגד לכל הערכים שיש בצה"ל. לא יתכן שחייל נמק בשבי והממשלה לא עושה כלום", אמר סאלם.

יואל מרשק, מפקד המסע, נערך להגעת השיירה לירושלים, מחר. "אנחנו מתכוננים להגיע לירושלים ולזעזע את המדינה ואת אושיות השלטון. אם ראש הממשלה יישאר אדיש, גלעד שליט יהיה רון ארד מספר שתיים. ולפי מספר הצועדים, עם ישראל לא רוצה את זה. 160 אלף צעדו איתנו ממצפה הילה וזה הופך מגל מחאה לנחשול אדיר שאף ממשלה לא יכולה להיות אדישה אליו".

הצעדה תתחדש בשעה 16:00 מלטרון לכיוון שער הגיא ולשם כך ייסגר לתנועה כביש מספר 1 לכיוון ירושלים. לדברי מפקד משטרת התנועה, ניצב משנה ישראל ג'יבלי, בעקבות חסימת הכביש, מומלץ לנוסעים להגיע לבירה דרך כביש מספר 443.

עדכון ראשון 14:47

מפת הצעדה. אסור להשתמש
מפת הצעדה/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully