וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה לארדואן: נתת תקווה לעולם הערבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.7.2010 / 13:20

על רקע מות המנהיג הרוחני של חיזבאללה פדלאללה, טלפן ראש ממשלת טורקיה ארדואן למזכ"ל הארגון נסראללה כדי לנחמו. נסראללה הודה לו בשיחה על עמדותיו ביחס לישראל

היחסים בין טורקיה לחיזבאללה מתהדקים. ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן טלפן היום (רביעי) למזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה כדי לנחם אותו על מותו של המנהיג הרוחני של חיזבאללה ושל העדה השיעית בלבנון, האייתוללה מוחמד חוסיין פדלאללה. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה כי ארדואן ביקש מנסראללה למסור את תנחומיו למשפחתו של פדלאללה ולעם הלבנוני כולו.

עוד דווח כי מזכ"ל חיזבאללה הודה לארדואן על שיחת הטלפון ועל הבעת התנחומים. בנוסף הודה לו נסראללה על העמדות שהוא מביע כלפי הסוגיה הפלסטינית וכלפי הסכסוך עם ישראל. "עמדותיך הפיחו תקווה רבה בקרב העולם הערבי והאיסלמי", אמר נסראללה לארדואן. שיחת הטלפון מעידה על התקרבות משמעותית בין המשטר בטורקיה לבין ארגון חיזבאללה.

לפני כחודש דיווח העיתון הכוויתי 'א-סיאסה' כי ארדואן הזמין את נסראללה לביקור רשמי באנקרה. על פי הדיווח, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הוא שלחץ על ארדואן להזמין את נסראללה. עוד דווח כי נסראללה "קיבל בשמחה רבה את ההזמנה והוא בוחן ברצינות לקיים את הביקור, על אף שהוא חושש שישראל תנסה לחסלו".

"משעל שכנע את ארדואן שצעד זה רק יוסיף לו פופולאריות ברחוב הערבי והאיסלמי, וזאת בנוסף לכך שהוא יביך את ישראל", אמרו המקורות לעיתון, הידוע כמתנגד בולט של חיזבאללה ואירן. העיתון דיווח עוד כי בשל חששו מהתנקשות ישראלית התייעץ נסראללה עם אנשי משמרות המהפכה של אירן אודות סידורי אבטחה. בנוסף צפוי נסראללה לבקש מארדואן ביטחונות לפיהן ישראל לא תפגע בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully