וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים חתוליים

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

7.7.2010 / 11:16

החתולה מתעקשת לגרד לכם את המיטה? חוששים שהכלבה תבלע את החתול? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים משכינות שלום

יש לי חתולה שדואגת כל יום לשרוט את המיטה. איך אפשר ללמד אותה לא לעשות את זה?

שלום רב ותודות על שאלתך. חשוב להבין – אין כל לצורך ללמד חתולים דבר מהסיבה הפשוטה, שכאשר מספקים להם את המוצר הנכון ושמים אותו במיקום הנכון, הם ישתמשו בו באופן טבעי.
אם יש מענה מדויק לצורך ההתנהגותי מסויים של כל חתול או חתולה, הם לא יחפשו פורקנים אחרים או נוספים. זיכרו, למשל, מה קורה עם גור צעיר אשר מביאים אותו הביתה בכל הנוגע לשימוש בארגז החול. כולנו יודעים שההסתגלות לכך היא מיידית.

חתולים הם חיות חכמות ביותר והם יודעים מה טוב עבורם. אין כל צורך ללמד או חלילה להכריח.
אז מה לעשות במקרה שלך? פשוט נסי לשים אחד המתקנים שהיא משתמשת בהם ממש ליד המיטה במיקום ובזווית בה היא מגרדת כעת את המיטה.

יש לחתולים צורך ל"גרד" בכל טריטוריה נפרדת מבחינתם ולעיתים מדובר בכל חדר. אל תשכחי שהגירוד של הריהוט הוא גם סימון ע"י בלוטות הריח של החתולים. זה נעשה כדי לתת בטחון ותחושת שייכות לבית. חשוב מאד לא לכעוס וכמובן לא להעניש, אלא לשים לה מתקן במקום בו היא מגרדת כעת.

אני אמא לתינוק. בבית יש לנו לברדורית ובחוץ יש לנו שני חתולים שלא מוכנים להיכנס הביתה. בזמן האחרון ניכנסו אלינו הביתה כל מיני חרקים בלתי רצויים והחתולה בחוץ תפסה נחש. התייעצתי עם המדביר והוא הציע לי לקחת חתול הביתה. האם זו לא בעיה חתול עם תינוק?

שלום רב ותודות גם על שאלתך. יש לי חדשות בשבילך, הכלבה והחתולים כבר מסתדרים לא רע יחדיו.
גם אם החתולים בחוץ והכלבה גם בבית וגם בחוץ, הרי שמדובר בידידים אשר כבר סיגלו לעצמם את דרכי התקשורת וסידרו ביניהם את העניינים.

אז מזל טוב! יש לכם שני חתולים. אם הם לא מוכנים להכנס הביתה, זה גם בסדר ולמעשה הם שומרים מעולה על הטריטוריה שלכם וההוכחה היא לכידת הנחש ע"י החתולה. תהיי בטוחה שאף נחש לא ייכנס לביתכם והם ידאגו לכך שכל האזור יהיה נקי. באשר לחרקים - תוכלי להשאיר אולי את הדלת פתוחה, אתם בוודאי גרים בצמוד קרקע, ואז החתולים יתרגלו לאט לאט להכנס הביתה והוא יהפוך לחלק משטח המחייה שלהם. אנא, אל תסגרי את הדלת מאחוריהם, חתולים אשר רגילים לחיים חופשיים בחצר לא מסוגלים להתמודד עם חדרים סגורים. זה מאד מאד מלחיץ אותם.

מה שאת יכולה לעשות בנוסף, זה פשוט להשאיר עבורם חלון פתוח מעט לכניסה ויציאה חופשיים ולשים עבורם אוכל טעים גם בתוך הבית.

חובה כמובן לדאוג לעיקור הנקבה ולסירוס הזכר וגם לעיקורים וסירוס כל הגורים, כבר בגיל 5 חודשים.
אסור שיהיו אין סוף חתולים כי זה קשה לכולם .

ניתן לעקר את החתולה המיניקה כאשר הגורים כבר אוכלים באופן עצמאי כלומר כאשר הם בסביבות
6 שבועות בערך. חשוב לזכור, שהאמא תיעדר למשך שעות רבות בזמן הניתוח. בנוסף, אנא דעו שהחתולה עלולה להיות שוב בהריון ולכן חשוב לעקר בהקדם.

כל הקשור לנושא תינוקות וחתולים, השארתי זאת לסוף מפני שזה הכי טבעי בעולם. החתולים מאד נזהרים בקירבת ילדים. חשוב לילדים לגדול בחברת חיות ואין לי כל ספק, שבמקרה שלכם, מכיוון שהחתולים נשמעים די חששנים, הם יתרחקו מהתינוק המתוק עד שהוא יגיע לגיל בו הוא יבין איך לתקשר איתם מתוך התבוננות בכם וחינוך בנושא. אז – אין כל דאגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully