וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש ילדי הזרים וההשלכות התדמיתיות

יהושע סובול

7.7.2010 / 8:11

ענני האבק שמעלה הדיון הציבורי בנושאים הגדולים שבהם גבולות המלחמה הבאה, חלוקת הריבונות ברבעים השונים של ירושלים וממדי המצור על עזה מסתירים מן העין את העובדה ששר הפנים שלנו, אלי ישי, מכין בסתר ובחשאי את גירושם של 400, אם לא יותר, ילדים ישראלים שנולדו בישראל לעובדים זרים, והם לא ייכללו ברשימת המאושרים שזכאותם למעמד תושב תוכר בזכות קריטריונים מומלצים על ידי ועדה חסרת סמכות החלטה.

עתה מתברר שלוועדה, שמונתה לדון בגורלם של הילדים הישראלים האלה, יש בסך הכל סמכות להמליץ מה יעלה בגורל 1,200 הילדים הנדונים, אבל ההכרעה הסופית בגורלם נתונה בידי שר הפנים. מניסיון העבר מתברר שבכל הנוגע לשאלות בעלות משמעות הומניטרית, משרד הפנים והעומד בראשו נוטים בדרך כלל להכריע על פי קריטריונים אתניים, מילה מכובסת לגזעניים.

שהרי אם יתברר פתאום שאמו של אחד הילדים המועמדים לגירוש היא בת לאם יהודייה ולאב שהוא בן אדם בלי מוצא אתנו?גנטי ברור, הילד הזה יזכה מניה וביה לא רק בתושבות בישראל, אלא אף באזרחות ישראלית. לעומת זאת, אם למחרת היום או כעבור שנה יתברר שאותה סבתא שנחשבה ליהודייה היתה בעצם רק בת לאב יהודי ולאם שהיתה סתם בן אדם, יש סיכוי שמשרד הפנים שלנו והעומד בראשו ישללו מהילד המאושר הן את אזרחותו הן את זכותו לתושבות בישראל.

גירוש מאות ילדים

מצב הדברים הזה, המעוגן אמנם בחוקי ההתאזרחות הבעייתיים של ישראל, מאפשר גירוש מאות ילדים, שנולדו בישראל ואשר שפתם היא עברית ושחבריהם לגן הילדים ולספסל הלימודים הם ילדים ישראלים כמותם. זה מצב מחריד מבחינה מוסרית ובלתי נסבל מבחינה אנושית, ולא ניתן להגן עליו אלא אך ורק מתוך אידיאולוגיה גזענית.

אם אמנם יחליט שר הפנים לגרש מישראל מאות ילדים, יום הגירוש יהיה, בצדק, יום מר ונמהר לישראל מיום פרשת המשט. באווירה השוררת ביחס לישראל בעולם כולו בימים אלה נקל לתאר אילו תמונות קשות יישלחו מכאן לכל רשתות התקשורת ולכל מרחבי האינטרנט, בליווי הסברים מפורטים מפי כתבים על חוקי ההגירה וההתאזרחות בישראל. יהיה להם קל להציג את החוקים כגזעניים, והם אף ידגישו, קרוב לוודאי, כיצד אופן יישום החוקים כלפי הילדים הוא אכזרי וחסר לב.

אילו סוכן חשאי של חיזבאללה או חמאס היה יושב בממשלת ישראל על תקן של שר הפנים, אין ספק שלא היה מחמיץ את ההזדמנות הזאת. הרי כך תוקע ישראל כמדינה גזענית חשוכה. אין ספק ששר הפנים שלנו אינו סוכן של אויבי ישראל. אני אף בטוח שהוא רואה את עצמו כפטריוט ישראלי. לכן אפשר לתמוה על כך שעד כה לא מצא לנכון להכריז שכל 1,200 ילדי העובדים הזרים יוכרו כישראלים לכל דבר, ואפשר לתמוה על כך שהוא עדיין לא תופס איזו הזדמנות פז נפלה לידיו לאסוף את כל הילדים האלה ברחבת הכנסת, ולהעניק להם אזרחות ישראלית במעמד חגיגי מול כל אמצעי התקשורת, מכל קצוות תבל, כשהוא מצטט מתוך ספר שמות וספר ויקרא: "ואתם ידעתם את נפש הגר, כי גרים הייתם בארץ מצרים... ומשפט אחד יהיה לכם, כגר כאזרח יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully