וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יכריע: צעירה מעזה תוכל ללמוד בגדה?

איילה חננאל

6.7.2010 / 21:13

ישראל מסרבת לאפשר לפאטמה שריף, עורכת דין פלסטינית, לצאת מעזה לצורך לימודי תואר שני בתחום זכויות האדם ולימודי דמוקרטיה באוניברסיטה בגדה. בג"ץ ידון מחר בעתירה בעניינה

בג"ץ ידון מחר (רביעי) בעתירה בעניינה של פאטמה שריף, עורכת דין בת 29 מעזה המבקשת לצאת מהרצועה לצורך לימודי תואר השני בתחום זכויות האדם ולימודי דמוקרטיה באוניברסיטת ביר זית, אשר ממוקמת בגדה המערבית.

עמותת "גישה – מרכז לשמירה על הזכות לנוע" הגישה את העתירה, לאחר שבישראל דחו את בקשת שריף לצאת מעזה. הבקשה נדחתה, בטענה שהסטודנטית אינה עומדת בקריטריון, לפיו רק ב"מקרים הומניטריים וחריגים" יוכלו אזרחים לצאת מתחום עזה. זאת למרות פסיקת בג"ץ משנת 2007 שקבעה כי יש לשקול לאפשר לסטודנטים מעזה המבקשים ללמוד בגדה המערבית לעשות כן "במקרים שלפתרונם עשויות להיוודע השלכות אנושיות חיוביות".

שריף, אשר למדה משפטים בעזה, עובדת כיום כעורכת דין במרכז אל-מיזאן לזכויות אדם, עמותה המתמקדת בקידום זכויות האדם והדמוקרטיה ברצועה. מאז החלה לעבוד כעורכת דין בשנת 2005 פעלה שריף בתחום זכויות האדם, בין השאר עבור ארגון אונר"א ובפרויקט להגנה על נשים נגד אלימות במרכז המשפטי לייעוץ ומחקר לנשים.

שריף, שביקשה להתקדם ולהתפתח בתחומה, נרשמה ללימודי התואר השני באוניברסיטת ביר זית, משום שאין ברצועה תכנית אקדמית רלבנטית. שריף אמרה בעקבות העתירה כי "ברצוני לחזור לעזה לאחר תום לימודי התואר השני כדי להעלות את המודעות של החברה בעזה לזכויות האדם. אני מאמינה גדולה בכך שלכל אדם ישנן זכויות שעליו להיות מודע להן ולפגיעה בהן, בין אם מתוך החברה שלו ובין אם מחוצה לה".

מאז שנת 2000 אסורה יציאתם של צעירים פלסטינים מרצועת עזה לגדה המערבית לצורך לימודים באוניברסיטאות פלסטיניות באזור. מעמותת "גישה" נמסר כי למיטב ידיעתה, מאז מתן פסק הדין ב-2007, לא נתנה ישראל לאף סטודנט תושב עזה היתר כניסה לישראל לצורך מעבר ללימודים בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully