וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק לא קטלני

רגע לפני שהמשט הבא יוצא בדרכו לרצועת עזה, כדאי לצה"ל להצטייד בכלי נשק שאינם מתוכננים להרוג וחוסכים ועדות חקירה. כן, יש דרך להצליח בקרב גם בלי כדורי צבע

מה שלא הורג, מחשל. ומה שכן הורג, ובכן, יכול לפגוע ביחסים הדיפלומטיים בין שתי בעלות ברית כמו ישראל וטורקיה. בצה"ל ידעו את זה, ולכן ניסו להשתלט על ספינות המשט הטורקי בעזרת רובי פיינטבול. מה שהם גילו במהלך ההשתלטות על ה"מרמרה", הוא שרובי הפיינטבול לא באמת מועילים.

ובכל זאת, כלי נשק סטנדרטיים הם כבר מזמן לא הפתרון היחידי לשתק אדם שתוהה האם לדקור אותך ברגל או ביד. תעשיות בטחוניות ברחבי העולם עמלות על פרויקטים רבים שמוגדרים Less Lethal – פחות קטלניים. הנה המעניינים שבהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום לכם, תושבי כדור הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה נראה כמו כלי נשק עתידני, של חייזרים מהחלל החיצון. ובכל זאת, PHASR לא ימיס את הגוף של אויביכם, וגם לא יגרום להם להפוך לאבק. מטרתו היא לטשטש ולעוור את מי שעומד בדרכן של קרני הלייזר שהוא יורה. כל האפקטים האלה אמורים להיות זמניים ביותר, אך יעילים בכדי להכניע את המטרה.

שמו של PHASR (נשמע כמו פייזר – כלי הנשק מ'מסע בין כוכבים') הוא ראשי תיבות של Personal Halting and Stimulation Response. ואתם יכולים להיות בטוחים שראשי התיבות היו שם לפני השם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טייזר יורד מהחוטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טייזר – האקדח שיורה אלקטרודות ומחשמל אנשים על מנת לספק כותרות בעיתונים האמריקאים דוגמת "חישמלו את סבתא כי היא קיללה את השוטרים", הוא לא רק מקור למבוכה עבור שוטרי ארה"ב, אלא גם כלי נשק לא-קטלני יעיל למדי. בהיעדר בגדי מיגון מיוחדים, ביכולתו לשתק את האויב למשך מספר דקות, זאת כשאחוז מקרי המוות כתוצאה מהתחשמלות נמוך מאוד (אולם הסיכון קיים).

הבעיה עם טייזר רגיל הינה שהוא יעיל לטווחים קצרים בלבד – החוטים שהוא יורה אינם ארוכים דיים. לכן, המציאו בחברת Taser International קליעים שבתוכם מנגנון מחשמל. אלה יעילים למרחק של כ-30 מטרים, ואינם נסמכים על חוטים בכדי להעביר את הזרם החשמלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא מכ"מ, זה נשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם תזכירו בפני אנשים את ה- Active Denial System – מערכת שלילה אקטיבית, האסוציאציה הראשונה שלהם תהיה, כנראה, הבנק או חברת הביטוח. ובכל זאת, מדובר באחד מכלי הנשק הלא-קטלניים המדוברים ביותר של השנים האחרונות. אם שמעתם עליו, כנראה שזה היה תוך אזכור שמו הלא-רשמי – "קרן כאב".

וזה מה שזה, בעצם. קרניים המשגרות קרינה אלקטרומגנטית, שחודרות בצורה מאוד מזערית את הגוף וגורמות לכך שתחשבו שגופכם עולה באש. הנשק לא מסוגל לעבור דרך קירות, אך בשטח פתוח ניתן למקד אותו עד מרחק של 700 מטרים. ברגע שהאדם בורח מהאלומה של הנשק, הכאב נעלם, ולא צפויות השלכות ארוכות טווח.

כלי נשק נוסף שנמצא בפיתוח של צבא ארה"ב כיום הוא ה-Vortex Ring Gun – אקדח טבעת המערבולת. לא, הוא לא יוצר מערבולת ששואבת את אויביכם למימד מקביל, אלא פשוט מפיל אותם לקרקע באמצעות טבעת של אוויר דחוס. כיום מסוגלת המערכת להפיל אדם במשקל 75 קילוגרמים ממרחק של 10 מטרים, אולם בעתיד היא צפויה להיות מסוגלת לפעול גם במרחק של 20 מטרים.

אם זה לא מספיק, ניתן להוסיף לתוך אקדח המערבולת גם חומרי טעם וריח, שיכולים לגרום למטרה גם להתעלף או לברוח מהמקום בגלל הסרחון שבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully