וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרתם מוצר בתוך שבועיים? תקבלו החזר כספי

פנחס וולף

6.7.2010 / 18:10

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תקנות, לפיהן צרכנים שיחיזרו מוצר בתוך שבועיים מיום קנייתו יקבלו החל מחודש אוקטובר פיצוי כספי מלא. ח"כ איתן כבל: "זו מהפכה צרכנית אמיתית"

תאגיד כאן

(ערוץ 1)

בשורה לצרכנים: החל מחודש אוקטובר צרכנים יזכו לקבל החזר כספי מלא עבור מוצר שיוחזרו בתוך 14 יום מרגע הרכישה באריזתו המקורית. כך קבעה היום (שלישי) ועדת הכלכלה של הכנסת. התקנות קובעות, כי ההחזר הכספי המלא יינתן לכל מוצר, מלבד על שירותים בענף התיירות שניתנו מחוץ לישראל. החלטת הוועדה היא למעשה אישור של תקנות משרד התעשייה המסחר והתעסוקה לחוק שאישרה הכנסת לפני חמש שנים.

בינואר 2005 אישרה הכנסת חוק שיזם ח"כ איתן כבל (העבודה), ונקבע כי על שר התמ"ת לקבוע תקנות ליישומו. במשך חמש שנים משרד התמ"ת השתהה בקביעת התקנות, עד שבחודש ינואר השנה כבל הגיש עתירה לבג"צ בדרישה לחייב את שר התמ"ת לעשות זאת. חודש לאחר מכן המשרד הודיע כי הוא מתחיל לעבוד על ניסוח התקנות, והיום הן אושרו.

סגנית שר התמ"ת אורית נוקד אמרה לאחר אישור התקנות כי "מדובר בהישג תקדימי והיסטורי שמשנה את כללי המשחק בתחום הצרכנות בישראל". נוקד הוסיפה כי "מאז כניסתי למשרד דחפתי לקידומן של תקנות שעוכבו יותר מדי זמן מתוך הבנה וראייה כי יש לאפשר לצרכנים לקבל החזר כספי במזומן ולא זיכוי שאבד עליו הקלח".

בתקנות נקבע כי ההחזר הכספי יינתן באותו אופן בו הלקוח שילם על המוצר: אם התשלום יתבצע בכרטיס אשראי, הלקוח יקבל את ההחזר בכרטיס אשראי - ואם הוא ישלם במזומן, ההחזר יינתן במזומן. כבל אמר לאחר האישור כי, "אמנם אישור התקנות היה צריך להיעשות לפני חמש שנים וחצי, אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא. זו מהפכה צרכנית אמיתית שתשנה את מערכת היחסים בעולם הכלכלה הישראלי. אני בטוח שכעבור זמן קצר גם המוכרים יגלו שהחוק מיטיב עמם, משום שהציבור פחות יחשוש לבצע רכישה ביודעו כי הוא יוכל להחזיר את המוצר בתוך שבועיים ולקבל עבורו כסף מלא מבלי להתחייב למקום הקנייה".

נכון להיום עסקים מחויבים לאפשר לצרכנים להחזיר מוצר בתוך שבועיים ולתת להם זיכוי בלבד שבו הם יוכלו להשתמש רק באותו מקום. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), שהורה על קיום ישיבות מרתוניות במטרה לאשר התקנות עוד לפני סיום מושב הקיץ, אמר היום בדיון כי "זהו יום חג לציבור בישראל. התקנת התקנות, ששכבו במשרדי התמ"ת במשך שש שנים מבלי שהוגשו לאישור הוועדה, מהווה לא פחות ממהפכה בתחום הצרכנות בישראל ומקרבת אותנו לשורה הראשונה של מדינות המערב שבהן נהוג הדבר כבר שנים. אני סומך על הסוחרים ועל הלקוחות שישתמשו בתקנות במידה הנכונה ובעת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully