וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה אישרה: מצעד הגאווה יגיע לכנסת

איילה חננאל

6.7.2010 / 17:09

המשטרה אישרה את המסלול של מצעד הקהילה הגאה בירושלים, שיסתיים בגן הוורדים מול הכנסת. מנכ"ל הבית הפתוח: "המשטרה עמדה לימין הדמוקרטיה". איתמר בן גביר: "המשטרה נותנת יד לפרובוקציה"

המשטרה החליטה לאפשר לאנשי "הבית הפתוח" לסיים את מצעד הגאווה בירושלים בגן הוורדים מול משכן הכנסת. כך הודיעו הבוקר (שלישי) אנשי הארגון. בעקבות החלטת המשטרה המצעד, שיתקיים בעוד כשלושה שבועות, יחל בגן העצמאות ויעבור דרך כיכר פריז והרחובות רמב"ן ורופין. מהבית הפתוח נמסר, כי המשטרה אישרה את המסלול לאחר מגעים מתמשכים בינה לבין נציגי הארגון.

המצעד יתקיים ב-29.7, שלושה ימים לפני יום השנה לרצח ב"בר-נוער" בתל אביב. יונתן גר, מנכ"ל הבית הפתוח, אמר בעקבות ההחלטה, כי המשטרה "עמדה לימין הדמוקרטיה" וכי "מסלול המצעד ממרכז העיר לכנסת, ערב יום השנה לרצח בברנוער, הינו המסלול הטבעי והראוי. מסלול זה מסמל את אשר נדרוש במצעד: שוויון זכויות מלא לקהילה הגאה בישראל והפסקת ההסתה, האלימות וההשתקה שמהן אנחנו סובלים מדי יום". הוא הוסיף, כי "ביום המצעד, המסר שיצא מירושלים לישראל ולעולם יהיה מסר של קבלת האחר, של חגיגת המגוון האנושי המרכיב את העיר המיוחדת הזו, עיר הבירה הקדושה לכולנו".

אילה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח ב"בר נוער", הודיעה כי תשתתף במצעד ואמרה כי "המסר היוצא היום לכלל אזרחי ישראל הוא שהאיומים באלימות לא מקבלים פרס. המצעד ערב יום השנה לרצח, קיבל היום את מלוא הלגיטימציה, ואנחנו, כהורים, נצעד בראשו, למען רווחתם ועתידם של ילדינו".

בתגובה להחלטת המשטרה אמר פעיל הימין איתמר בן גביר, כי "יש להצטער שהמשטרה נותנת יד לפרובוקציה. רק לפני שבועיים המשטרה אסרה עלינו לקיים מחאה מול ביתו של ראאד סאלח, בשל פגיעה ברגשות וכעת הם מוכנים לפגוע ברגשות של רוב אזרחי ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully