וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 חירשים באו להשמיע את קולם בצעדת שליט

אריאל נוי, כתב וואלה! חדשות בצעדת שליט

6.7.2010 / 14:10

אל 4,000 הצועדים בצעדת משפחת שליט הצטרפו היום גם סטודנטים כבדי שמיעה וחירשים. "ההצטרפות שלנו למסע איננה אמירה פוליטית, אלא תמיכה בכאבה של משפחת שליט"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הצעדה למען שחרורו גלעד שליט יצאה הבוקר (שלישי) ליומה העשירי מתל אביב לכיוון בית דגן. נעם שליט, אביו של החייל החטוף, מסר לוואלה! חדשות כי "מדד האופטימיות שלי לא עלה למרות התמיכה העצומה והדברים המרגשים שנאמרים לנו בדרך לירושלים" שליט הוסיף: "אני עדיין לא אופטימי מספיק. אנחנו ממשיכים בכל הכוח ואני קורא לאנשים להצטרף אלינו". גם שמשון ליפמן, יו"ר מטה המאבק ושכן של המשפחה, לא אופטימי במיוחד. "אין לי את הלוקסוס להיות אופטימי. אני ממשיך לקוות ולחלום ואני מאמין שראש הממשלה ונשיא המדינה לא יוכלו לישון בלילה בשקט כששבוי ישן צמוד לביתם".

הצועדים הגיעו לבית דגן וערכו שם טקס שלווה לראשונה בתרגום שפת הסימנים, מכיוון שלצעדה היום הצטרפו כ-100 סטודנטים חירשים וכבדי שמיעה מהמכון לקידום החרש. המתורגמנית לשפת הסימנים, לי דן דקל, המוכרת לקהל הישראלי כמתרגמת בשידורי הטלוויזיה, הגיעה מכפר יונה על מנת להביע הזדהות עם משפחת שליט. "היה לי חשוב להגיע לכאן ללא קשר לקהילת החירשים", אמרה דן דקל. "הכאב של משפחת שליט משותף לכולנו ואי אפשר לחשוב ולדמיין מה עובר על הילד בשבי 4 שנים".

יעל קקון, מנהלת המכון לקידום החירש שארגנה ויזמה את צעדת החרשים אמרה לוואלה! חדשות כי "הפעם אנו, כקהילה, מתגייסים למען מטרה משותפת המאחדת את כולם, חרשים ושומעים כאחד". לדבריה, "ההצטרפות שלנו למסע איננה אמירה פוליטית, אלא תמיכה בכאבה של משפחת שליט. אנחנו יכולים לתת מעצמנו מהרגליים שלנו ומהכוח שלנו. זה היה חם אבל היה שווה ונתן לנו חוזק כי יכולנו ולהעביר כוח לאחרים". ננה בר רכזת סטודנטים חירשים וכבדי שמיעה, וחירשת בעצמה אמרה כי "אנחנו מביעים סולידריות עם הכאב של משפחת שליט, הלוואי והצעקה שלנו דרך הרגליים תחזיר את גלעד לביתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully