וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ': להקים גדר בגבול עם מצרים

רמי שני

6.7.2010 / 13:04

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר במהלך סיור בדרום כי מאות בני אדם מסתננים ממצרים בגלל שאין שם גדר. "המסתננים מהווים איום פלילי וביטחוני על ישראל"

"העובדה שעד היום לא הוחל בבניית המכשול בגבול שבין ישראל מצרים, היא תקלה". כך אמר היום (שלישי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. "אין גדר וזאת המציאות. עד היום לא הוחל בביצוע החלטת הממשלה על הקמת המכשול, שכולל גדר ואמצעים טכנולוגיים אחרים. המשמעות של התקלה היא שכל שבוע נכנסים מאות מסתננים מאריתריאה וסודן", אמר אהרונוביץ' במהלך סיור במועצה האזורית רמת נגב.

אהרונוביץ' הוסיף, כי המסתננים "מהווים איום פלילי וביטחוני על ישראל. הם עוברים אחר כך לבתי כלא או נמצאים בתל אביב, ערד, אילת ועכשיו גם באשדוד. זה מקשה מאוד על עבודת המשטרה. זה יוצר תופעות של אלימות ותופעות חברתיות בעייתיות. צריך להתחיל להקים את הגדר ולהניע את המהלך".

תופעות של הברחת סמים

השר אהרונוביץ' כינה גם את ההחלטה להוציא את יחידות משמר הגבול מפעילות בגבול ישראל מצרים, כטעות משמעותית: "הדבר נמצא בבחינה של הצבא. עדיין לא התקבלה החלטה בדרג של רמטכ"ל ושר הביטחון. פניתי אליהם ביוזמתי, לאחר קבלת ההחלטה בפיקוד הדרום. ביקשתי מהם להשאיר את מג"ב ערבה, להמשיך לפעול בגבול השלום עם מצרים. יש שם תופעות פליליות של הברחת סמים, כניסת מהגרים ועוד. לפרק את היחידה שם תהיה בכייה לדורות. אני מקווה שקולי ישמע".

בהתייחסו לכך שרבים מנבחרי הציבור הדירו רגליהם מהמסע לשחרורו של גלעד שליט אמר אהרונוביץ', שאת דעתו על הצעדים שבהם נוקטת המשפחה, הוא הביע בפגישה שקיים עם המשפחה ביחידות. לדבריו, "אני מבין את כאבם. מה שהם עושים, כלומר, הפעלת התנועה והצעידה הם לגיטימיים לחלוטין. לגבי שחרור אסירים – אומר את דעתי בממשלה. צריך לדון בכובד ראש את מי משחררים. איזה מחבלים וארכי-מחבלים שנמצאים ברשימה נוכל לשחרר, ומצד שני לראות איך מחזירים את הילד הביתה. נדון על כך בקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully