וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת אומרים "לא" לניצול דוגמניות קטינות

אמילי גרינצווייג

6.7.2010 / 12:38

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת קיימה דיון בנושא העסקת קטינות על מסלול הדוגמנות. בדיון הביעו הח"כים הסתייגות נחרצת לעניין. "סכנת הפדופיליה מרחפת מעל סוגייה זו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעשור האחרון ישנה עליה של 140% במספר הדוגמניות ודוגמנים הקטינים בישראל. 85% מהם מתגוררים באזור תל אביב והמרכז, כך עולה מנתונים שהציג יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד בדיון משותף של הוועדה לקידום מעמד האישה והוועדה לזכויות הילד בכנסת. חברי הכנסת דנו בהעסקת קטינות בעולם הדוגמנות והגבלת הגיל בו מותר יהיה להורים לשלוח את ילדיהם לעבודות דוגמנות. קדמן ציין כי בעוד חוק עבודת נוער מאפשר להעסיק בני נוער מגיל 15, בדוגמנות מועסקים ילדים כבר בגיל שנה.

חברי הכנסת חוטובלי ודנון אמרו בדיון כי הפתרון למצב הוא בתיקוני חקיקה ומתן כלים לאכיפה למשרד התמ"ת, במטרה לייצב את עבודת הדוגמנות עם עבודות נוער אחרות. ח"כ חוטובלי אמרה כי מדובר בתופעה רחבה של שימוש בקטינים באופן מיני וציינה כי דבר זה טומן בחובו סכנות רבות, ביניהן פדופילה. ח"כ חנין הוסיף כי יש להתחיל בתהליך של שינוי נורמות והדברות עם גופי התקשורות והפרסום ואמר כי " כאשר מדובר בקטינים, המדינה והחברה צריכים לדעת להתערב ולהגיד מה לא יעשה".

אילנה דורי מנדלוביץ, הממונה על חוק עבודת נוער במשרד התמ"ת, אמרה בתגובה: "כאשר מפיק רוצה להעסיק ילדים בפרסום ופונה לסוכן עליו לקבל היתר ממשרד התמ"ת. חייב להגיש אישור מהמשטרה, עמדת הילד (כאשר הילד מעל גיל 6) אישור שני ההורים, מנהל ביה"ס ואישור בריאותי מרופא. בהיתר נכתב בפירוש שאסור רמזים מיניים. מתחילת השנה ניתנו 619 היתרים לילדים, 167 בנושא אופנת ילדים ו-29 הופעות. לא נמצא משהו חריג שהצריך ביטול ההיתר".

נועם וייס, מנהל חברת נועם הפקות אמר כי "בעקבות הישיבה אפסיק להעסיק בני פחות מ-18 בדוגמנות הלבשה תחתונה ובגדי ים, ואני מתכוון להעביר את הדברים שנשמעו כאן הלאה לקולגות שלי בתחום"




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully