וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: המשך הקפאת הבנייה לא יפלג את הליכוד

פנחס וולף

6.7.2010 / 9:14

סקר שנערך עבור מועצת יש"ע בקרב מתפקדי הליכוד, מגלה כי מרביתם סבורים שהמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, לא יפצל את המפלגה. רוב מוחץ מתנגד כצפוי להמשך ההקפאה

רוב מוחלט של מתפקדי הליכוד מתנגדים באופן נחרץ להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ואף חושבים כי היענות ללחצים מצד ארצות הברית בנושא תפגע באמינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר מוחות" עבור מועצת יש"ע. לסקר רואיינו 544 מתפקדי ליכוד וטעות הדגימה המרבית היא 4.5%.

על פי הנתונים, לאחר פילוח תשובה של "לא יודע", 84% מהמתפקדים קובעים כי לישראל אסור להיענות ללחצים שיופנו לעברה בנוגע להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, גם אחרי 26 בספטמבר. 70% טוענים כי אילו ראש הממשלה ייענה ללחץ אמריקאי וימשיך את ההקפאה, הדבר יפגע באמינותו. זאת בניגוד ל-30% שחושבים שאמינותו של נתניהו לא תיפגע במקרה כזה.

בסקר התבקשו המתפקדים להשיב גם לשאלה, אילו נתניהו יאריך את ההקפאה, האם על השרים והח"כים מוטלת החובה לקבל את עמדתו או שעליהם לפעול בכל כוחם לביטול הצו. 53% קבעו כי במקרה כזה יש לפעול נגד ראש הממשלה ו-47% דורשים לקבל את עמדתו. עם זאת, רוב המתפקדים מעריכים כי גם אם נתניהו יאריך את ההקפאה הדבר לא יביא לפילוג בליכוד (61% מול 39%).

בנוגע לצירוף קדימה לקואליציה הדעות חלוקות: אומנם הרוב נגד צירופם, אך מדובר ברוב קטן של 51% בלבד, לעומת 49% המצדדים בצירופה לקואליציה.

מהנתונים עולה, כי בניגוד להחלטה על ההקפאה הנוכחית, אותה ראש הממשלה העביר בקלות יחסית, הקפאה נוספת תגרור ויכוחים נוקבים בתוך תנועתו. עם זאת, הנתונים מראים כי אין לנתניהו מה לדאוג: הליכוד לא יתפצל, במיוחד כאשר אין לו אלטרנטיבה שנתפסת רצינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully