וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות מקוונת: נלחמים באנטישמיות דרך הרשת

גיל סימה

6.7.2010 / 8:46

בהסברה תעשה לך מלחמה: עשרות תלמידים פתחו בפרויקט שבמסגרתו הם "פושטים" על אתרי אינטרנט, מגיבים, מסבירים את עמדת ישראל ולפעמים אף מצליחים להביא להסרת כתבות נגדה

כ-100 תלמידים של רשת בתי הספר "אורט ישראל", "פושטים" בחודשים האחרונים על אתרי אינטרנט זרים וזאת כדי לשפר את מצב ההסברה הישראלית. על רקע גל המחאה השוטף את העולם נגד ישראל ולנוכח אירועי המשט, מתמודדת החבורה הצעירה עם מהלך אינטראקטיבי, שמבקש לפצות על המקום שבו כשלו הגורמים הרשמיים.

במסגרת הפרויקט הייחודי, עברו בני הנוער מבחנים אישיים ובמהלכו הם יוצרים קשר עם אתרי אינטרנט ברחבי העולם ומנסים לייצג את ישראל נאמנה דרך מערכות הטוקבקים והצ'טים. "באינטרנט יש הרבה כלים אשר עוברים על המגבלות הרשמיות המקובלות", אומר אביתר תמיר, בן 16 וחצי מגבעתיים. "ברגע שאני רואה את ההתעניינות זה מעמיד אותי במצב שאני יכול לומר שישראל יש גם מעבר לפיגועים ומלחמות", הוא אומר.

חלק מה"עבודה" המוטלת על הנערים היא גם לחדור לאתרי האינטרנט של מדינות כמו אירן ולבנון ולנסות "לשבש" את הטוקבקים האנטישמיים. "הקשר הטוב ביותר במקומות אלו הוא דרך הפייסבוק, שם גם יצרתי קשר עם נער אירני והסברתי לו מה בדיוק קרה שם במשט", מסביר נתן וינשטוק מלניק, בן 14 וחצי מרחובות. לדבריו, במדינות אלו פעילות ההסברה שהוא וחבריו מנסים לעשות קשה עוד יותר, בין היתר בגלל הצנזורה והדעה הקדומה שיש לבעלי האתרים על ישראל.

מלניק מסביר כי לעתים גם במקרים שנראים אבודים מראש, מצליחים הוא וחבריו להוריד מסדר היום כתבה אשר עוררה בתחילה תגובות נזעמות כלפי ישראל למצב שהיא מוסרת מהאתר וזאת נוכח הטוקבקים המוזרים כביכול המסבירים את מדיניותה של ישראל.

"אנחנו מנסים להראות את הצד האחר של הסכסוך", מסבירה רבקה מיאר, בת 16 מאשקלון המשמשת כאחת מנציגות הפרויקט למדינות דרום אמריקה, עקב שליטתה בשפה הספרדית. למיאר יש גם השראה לפעולותיה: "תראה את הנשיא אובמה ואיך שהוא השתמש ברשת בכדי להבין איך הוא הפך לכל כך פופולרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully