וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי הגמר: למה אורוגוואי כן ואנחנו לא?

גדעון אלון

6.7.2010 / 7:47

במשך שנים טענו ראשי ההתאחדות לכדורגל ועסקני ספורט רבים שאחת הסיבות לכך שישראל איננה מצליחה להעפיל למשחקי הגביע העולמי נעוצה בעובדה שאנו מדינה קטנה עם אוכלוסייה של 7 מיליון נפש בלבד. לכן קשה לנו להתמודד עם מעצמות גדולות כמו בריטניה, צרפת, איטליה, ברזיל וארגנטינה.

הערב, ולא משנה כיצד יסתיים המשחק, יקרוס הטיעון הזה לחלוטין כשנביט בעיניים כלות בשחקני נבחרת אורוגוואי עולים למשחק נגד הולנד. במדינה הדרום?אמריקנית הקטנה הזו מתגוררים 3.415 מיליון תושבים, מחצית האוכלוסייה בישראל, ובכל זאת היא רשמה לעצמה הישגים מרשימים. אורוגוואי היא המדינה היחידה מדרום אמריקה שהצליחה להיות בין ארבע הגדולות, ובדרכה לחצי הגמר הצליחה לסלק מהטורניר את צרפת ולאחר מכן לנצח את דרום קוריאה (בשמינית הגמר) ואת גאנה (ברבע הגמר).

נכון, ההגרלה האירה פנים לאורוגוואי וייתכן שאילו היה עליה להתמודד בשלבים המוקדמים עם גרמניה, ספרד והולנד, היא היתה מתקשה להגיע לחצי הגמר, אבל אין בכך כדי לפגום בהישג המרשים של הנבחרת. למעט דייגו פורלאן אין בנבחרת כוכבים ידועי שם אבל יש שחקנים כישרוניים, נחושים וחדורי אמביציה ורצון עז לנצח. בדקתי את רשימת השחקנים של אורוגוואי ולא מצאתי אף שחקן שמשחק בליגה האנגלית או הגרמנית. יש להם שני שחקנים באייאקס ההולנדית, שחקן ביובנטוס, שחקן בבנפיקה ליסבון ועוד שחקנים בקבוצות מספרד, מאיטליה ומצרפת.

מה חסר לנו?

אגב, גם פרגוואי, שזכתה להישגים נאים במונדיאל והודחה רק בשלב רבע הגמר על ידי נבחרת ספרד החזקה, מייצגת מדינה קטנה שבה חיים רק 6.347 מיליון תושבים.

לכן מתבקשת השאלה מדוע ישראל איננה מצליחה להגיע להישגים דומים? מדוע זה 40 שנה איננו מצליחים לעבור את השלבים המוקדמים של משחקי הגביע העולמי? מה חסר לנו ויש לצעירים של אורוגוואי ופרגוואי? בוודאי לא כמות האוכלוסייה. האם הכדורגלנים הצעירים שלנו אינם מוכשרים מספיק?

כמי שעוקב כמה עשרות שנים אחרי הכדורגל הישראלי על תחלואיו, נראה לי שהתשובה טמונה בהכשרה, באימונים, בחוסן הנפשי ובביטחון העצמי, בנחישות, בדבקות במשימה וביכולת לפעול בלכידות למען מטרה אחת. בני הנוער שלנו המשחקים בקבוצות הנוער בארץ אינם פחות מוכשרים מצעירים בני גילם באירופה ובדרום אמריקה, אבל משהו פגום בשיטת ההכשרה שלהם, בצורת ההכנה שלהם, באופי האימונים, בנכונות להשקיע ולהתאמץ. רק אם כל אלה ישתפרו, הנבחרת המזרח?תיכונית שמייצגת 7 מיליון תושבים תוכל להעפיל למונדיאל ולהגיע להישגים לא פחות מרשימים מאלה של אורוגוואי ופרגוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully