וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות פלסטינים: עסקת שליט מוקפאת לחלוטין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.7.2010 / 18:22

בניגוד לפרסומים לפיהם חודשו המגעים בעסקה לשחרור גלעד שליט, טוענים מקורות פלסטינים כי המתווך הגרמני לא יצר קשר עם חמאס ובשל כך, אין כל כל חדש בכל הנוגע לגיבוש עסקה

"בניגוד לדיווחים, המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט לא יצר בימים האחרונים קשר עם חמאס ולא הגיע לרצועת עזה" – כך מסרו (שני) מקורות פלסטינים בכירים לסוכנות הידיעות האיטלקית. המקורות גילו כי "לפני כחודשיים ביקש המתווך הגרמני ממדינה ערבית ידועה ומשפיעה, הנמצאת בקשר הדוק עם הפלגים הפלסטינים, להתערב ולבקש מחמאס לחדש את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט".

על פי המקורות, מאמציה של אותה מדינה ערבית הופסקו מחשש שהדבר עלול להוביל למתיחות בינה לבין מצרים, הנחשבת אף היא לאחת מהמתווכות במשא ומתן לגיבוש העסקה. "מצרים עדיין מאמינה שהיא היחידה שרשאית לעסוק בנושא רצועת עזה, הפיוס הפנים-פלסטיני והמגעים לגיבוש עסקת שליט", הוסיפו.

הלחץ של הרחוב הישראלי המופעל על ממשלת נתניהו עשוי להוביל לחידוש המגעים בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת חליפין, כך העריכו המקורות הבכירים. "חמאס מסרב בתוקף לחדש את המגעים מנקודת האפס, אלא דורש לחדשם מהנקודה שבה הופסקו". המקורות מסרו עוד כי עד כה אין כל חדש בנושא המגעים לגיבוש עסקה וכי המגעים "מוקפאים לחלוטין".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully