וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: הכוסברה והפסטה יורשו להיכנס לעזה

פנחס וולף

5.7.2010 / 17:52

ישראל פרסמה את רשימת המוצרים האסורה לכניסה לרצועה במסגרת ההקלות. בין לבין לא תראו בעזה כימיקלים, ציוד אופטי, מטוסים קלים וסכינים. כל שאר המוצרים, כולל הכוסברה, יורשו להיכנס

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ההקלות בסגר על עזה עליהן הוחלט בקבינט המדיני-ביטחוני בחודש שעבר לובשות צורה עם פרסום רשימת המוצרים שהכנסתם לעזה מאושרת. מנכ"ל משרד החוץ יוסי גל ומתאם פעולות צה"ל בשטחים האלוף איתן דנגוט ערכו היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה פורסמה רשימת המוצרים שתורשה לעבור לרצועה הנצורה.

שלא במפתיע, נשק וציוד לייצור טילים נשארים ברשימה האסורה לכניסה. כך גם חומרים שעל פי דנגוט הם דו-שימושיים, כלומר יכולים לשמש לבנייה ולייצור נשק. בין היתר, חומרים כימיים, ציוד אופטי, סכינים, מצנחים, מטוסים קלים וציוד תעופה בהם עלולים ארגוני הטרור להשתמש לייצור נשק לא קיבלו אישור לראות את עזה מבפנים.

לדברי גל ודנגוט, ישראל אישרה להכניס לרצועה את כל המוצרים מלבד רשימת החומרים הדו-שימושיים וכלי הנשק. כלומר -תושבי עזה יוכלו מעתה לאכול פסטה מתובלת עם כוסברה – שני מוצרים שאסור היה עד כה להעביר לרצועה. בנוסף, יורשה מעבר של חומרי בנייה, שגם הם נמנו על החומרים האסורים, אולם רק בתיאום עם הרשות הפלסטינית לפרויקטים יעודים.

מעבר כרם שלום יהיה המעבר המרכזי להעברת סחורות לרצועה, שיעברו גם דרך מעברי ארז וקרני. "מספר המשאיות העוברות בכרם שלום כבר הוגדל ל-160 ביום", סיפר דנגוט. "בקרני הוגדלה כמות המשאיות מ-80 ל-120. בשבועות הקרובים נעביר כ-250 משאיות. הצפי הוא שבתוך שבועות נגיע ל-350 משאיות ביום". דנגוט הוסיף כי עד סוף השנה להגיע ל-400 משאיות הנכנסות כל יום לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully