וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פיאד ביקש מברק שלא לגרש את אבו טיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.7.2010 / 15:50

שר הביטחון וראש ממשלת הרשות נפגשו במלון המלך דוד, וברשות מדווחים כי השנים דנו בהסרת המצור על עזה. בחמאס גינו: הרשות מעניקה לגיטימציה לישראל להמשיך את הבנייה בהתנחלויות ולגרש את תושבי ירושלים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק נפגש היום (שני) עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, לראשונה מאז נפתחו שיחות הקרבה בין ישראל לבין הרשות. השניים נפגשו במלון המלך דוד בירושלים ולמעט צילום משותף של לחיצת ידיים בין השניים לא התפרסמה כל הודעה בסיומה. עוד לפני הפגישה נמסר מלשכתו של ברק כי היא תעסוק ב"נושאים שונים הקשורים ליחסים בין ישראל לפלסטינים" וככל הנראה השניים דנו בין היתר בהקלות תנאי חייהם של הפלסטינים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה מפי מקורביו של פיאד כי ראש הממשלה הפלסטיני ביקש מברק שישראל תחזור בה מהחלטתה לגרש מירושלים את חברי הפרלמנט מטעם חמאס, ביניהם מחמוד אבו טיר. בנוסף דיווחו כי פיאד דרש מברק לתת לפלסטינים הקלות בתנועה ולהסיר מחסומים נוספים. לדברי המקורבים, השניים דנו גם בדרכים להסרת המצור על עזה.

בשבוע שעבר התייחס ברק לפגישה הצפויה ואמר כי "זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים, ונדון, אני מניח, על המצב בשטח ועל מצב התיאומים בנושאים הביטחוניים. יש התקדמות גדולה בבניין הכוח הפנימי של הפלסטינים. ביחד עם השב"כ שלנו ועם הפעילות הברוכה של צה"ל נוצר מצב ביטחון טוב בהרבה מבעבר בכל רחבי יהודה ושומרון".

ברק הוסיף כי השניים ידונו גם בנושאים כלכליים. "אנחנו נדון על הנושאים לגביהם הם באים בטרוניות אלינו ובנושאים שלנו יש טענות אליהם. נדון בנושא החרמת הסחורות - ישנו ניסיון להפריע לפועלים לעבוד בהתנחלויות. נדון גם בנושאים של השיח הציבורי, מערכת החינוך הפלסטינית, ועל הפעילות שלהם בזירה העולמית כנגדנו. אני מניח שאני אשמע גם את הטענות ואת הדרישות שלהם".

הפגישה מגיעה לפני טיסתו הצפוייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, במהלכה הוא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. השניים צפויים לדון בשיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים ובניסיונות להפוך אותן למו"מ ישיר.

"קרש הצלה שמעניק פיאד לברק"

בתנועת חמאס מיהרו להגיב לפגישה ואמרו כי היא בבחינת "קרש הצלה שמעניק פיאד לברק" וזאת בזמן ששר הביטחון "אינו מגיע לבירות העולם מחשש שייעצר". דובר הארגון פאוזי ברהום אמר עוד כי מטרת הפגישה היא להדק את התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית. "עיתוי הפגישה מעיד על כך שהרשות מעניקה לגיטימציה לישראל להמשיך את הבנייה בהתנחלויות ולגרש את תושבי ירושלים", הוסיף.

הג'יהאד האיסלמי תקף אף הוא את הפגישה בין פיאד לברק וטען כי הפגישה אינה עונה על האינטרסים הפלסטינים ואינה נמצאת בסדר העדיפויות של הפלסטינים. "הדיבורים על כך שהשניים ידונו בהסרת המצור על עזה הם ניסיון להוליך שולל, שכן מי שביצע פשע נגד משתתפי המשט אינו יכול להסיר את המצור על עזה", אמרו בארגון, "זהו ניסיון לתת לגיטימציה לרוצח ולשטוף את ידיו המלאות בדם הפשעים נגד עמנו".

"הליכתו של פיאד לפגישה עם ברק מוכיחה שוב את התפקיד המסוכן שהוא וממשלתו ממלאים", הוסיפו בארגון. "הדבר אינו עולה בקנה אחד עם עמדותיו של אש"ף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully