וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי יתאחדו

פנחס וולף

5.7.2010 / 14:37

שתי מפלגות הימין המזוהות עם הציונות הדתית הודיעו על שיתוף פעולה ביניהן לקראת הבחירות לכנסת הבאה. השר הרשקוביץ: "אם חפצי חיים אנחנו, חובה עלינו לחבור יחד חרף חילוקי הדעות"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר עריכה: עידן גוראל

מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי הודיעו בצהריים (שני) על שיתוף פעולה ביניהן ועל ריצה משותפת בבחירות לכנסת הבאה. שיתוף הפעולה צפוי להתחיל במהלך הקדנציה הנוכחית. יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, אמר במסיבת עיתונאים בירושלים כי "בשנים האחרונות הציונות הדתית מנסה לתרגם את כוחה גם בשדה הפוליטי. לא הצלחנו בכך, אבל החולשה של המפלגות הקטנות הביאו לכך שאם חפצי חיים אנחנו, חובה עלינו לחבור יחד חרף חילוקי הדעות שניתן להתגבר עליהם".

הרשקוביץ הוסיף כי "הגענו להסכמה המקובלת על כל חברי סיעת הבית היהודי ואנשי תקומה שבאיחוד הלאומי. ח"כים משתי הסיעות החליטו להקים פורום משותף שיקדם שיתוף פוליטי לקראת הבחירות הבאות".

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הגדיר את הצהרת האיחוד כ"שטויות". לדבריו, "אין חיה כזאת שסיעה משותפת שחציה בקואליציה וחציה באופוזיציה. כולם בעד איחוד בבחירות הבאות אך אין שום משמעות לכך כאשר חברי הכנסת של הבית היהודי הצביעו אמון בממשלה ואנחנו נצביע אי אמון".

"מי שלא נראה לו - לא יהיה בפנים"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי "הפגישות בנושא מתקיימות מאז סוכות שעבר, למעלה מתשעה חודשים. יהיו ארבעה מפגשים בחודש הקרוב שנסכם את עקרונות החיבור. בבחירות הבאות נרוץ ברשימה משותפת עם השם של שתי המפלגות, כאשר כל מפלגה בוחרת את נציגיה. התקווה שההקפאה תסתיים, אך יכולים להיות גם דברים אחרים והחבירה שלנו יכולה להיות בסיס לחבירה נוספת של חברים ממפלגות נוספות כדי שבבחירות הבאות נהיה דו ספרתיים גדולים".

במענה לשאלה כיצד יסכימו חברי הבית היהודי לחבור למפלגה בה קיימים אלמנטים כהניסטיים אמר הרשקוביץ, כי "המטרה שלנו היא לאחד את הציונות הדתית והמסורתית כולה. יש מגוון רחב של דעות ומי שמתאים לו להיות במגוון של הדעות מקומם איתנו. מי שלא נראה לו – לא יהיה בפנים. זה חיבור רחב שיש בו מקום לכל אדם שעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל חשובים לו. השאלה האם האנשים ששותפים לדרך הזאת מקבלים את כולם, גם את אלה שדעותיהן שונות משלהן מקומם אצלנו".

ח"כ כ"ץ התייחס גם לאפשרות של כניסה לממשלה וכן להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "האיחוד הלאומי היתה אמורה להיכנס לממשלה. היה הסכם מוכן, וביום ההקמה של הממשלה ראש הממשלה העדיף את מפלגת העבודה עם תנאיה. הודענו לראש הממשלה מספר פעמים שאת השגיאה שעשינו בזמן ממשלת שמיר להפלת שמיר - הדבר הזה לא יחזור על עצמו, ואם הוא יאזור עוז ואומץ ואת הצו המקולקל (צו ההקפאה) הזה לא יחדש, אם מפלגת העבודה תחליט לעזוב את הממשלה, ותפנה אלינו, יכולה להיות אפשרות שהאיחוד הלאומי יוכל לקחת חלק בממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בן ארי ואלדד לא ידעו על המהלך"

בנוגע לטענות של חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי(האיחוד הלאומי) על כך שהם לא עודכנו על מהלך האיחוד, השיב כ"ץ כי "ח"כ אריאל הודיע לח"כים. אנחנו מקווים שגם ח"כ אלדד, שאמר שהוא בעד אחדות, יחבור אלינו, ואנחנו מקווים שגם תנועת 'ארץ ישראל שלנו' עם ח"כ מיכאל בן ארי, יחברו אלינו. כולם מבינים שחפצי חיים אנחנו ואם לא נהיה יחד אנחנו לא רלוונטיים".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה להודעה שנמסרה במסיבת העיתונאים, כי "איש לא עדכן את ח"כ אריה אלדד ואותי במהלך בין השר הרשקוביץ לבין כצל'ה. אחדות זה דבר חשוב, אך ראוי שאנשי המפד"ל ייצאו מממשלת ההקפאה ויפסיקו את תמיכתם במדיניות נתניהו, שמוביל לחורבן והרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully