וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: הפגישה עם השר הטורקי - לא בעיתוי הנכון

5.7.2010 / 13:19

שר הביטחון מתח ביקורת על פגישתו של השר בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי ואמר כי היא נערכה בעיתוי שאיננו מתאים. עם זאת, ציין ברק כי לאחר שדבר הפגישה סוכם עם רה"מ, הוא איחל לבן אליעזר הצלחה

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס הבוקר (שני) לפגישה שקיים חבר מפלגתו, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, עם שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו באירופה. בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר ברק, כי "בביקור שלי בארה"ב היה ניסיון של הטורקים להגיע לכך שאפגש עם שר החוץ הטורקי ועם השגריר הטורקי בוושינגטון. היה ברור לי שהפגישות נועדו כדי שהדברים יועלו בפגישה - את התלונות שלהם נגדנו, על דרישה לפיצוי, התנצלות - לכן לא חשבתי שנכון להיפגש אז".

ברק המשיך ואמר כי "כשחזרתי לישראל נשאלתי על ידי ראש הממשלה מה דעתי לגבי זה שפואד ייפגש עם שר החוץ הטורקי. הבעתי את דעתי שזה לא העיתוי המתאים ולא הזמן הנכון. למחרת השר בן אליעזר בישר לי שבכל זאת בשיחה בינו לראש הממשלה סוכם שהוא ייפגש עם שר החוץ הטורקי. איחלתי לו שהפגישה הזאת תצלח".

שר הביטחון הוסיף כי התקררות היחסים בין ירושלים ואנקרה קשורה לתהליכים פנימיים שקורים בטורקיה. לדבריו, "מה שקורה בינינו לבין טורקיה לא התחיל ביומיים האחרונים, אפילו לא בחודשיים האחרונים. מדובר על תהליכים פנימיים הקורים בטורקיה שהעצימו מאז הסירוב להכניס את טורקיה לאיחוד האירופי. במובן מסוים נפגע האיזון בתוך המערכת הטורקית עצמה באופן שהגורמים שהיו בעלי זיקה למערב ולשיתוף עם ישראל נחלשו".

ברק גם הדגיש, כי לישראל אין עניין להגיע לכדי עימות עם טורקיה. לדבריו, "יש שינוי עמוק במדיניות הטורקית. העובדה שהשינויים הללו אירעו בטורקיה גרמה לתוצאות המשט. למרות כל ההתפתחויות הללו, אין לנו עניין להגיע לעימות עם טורקיה. אבל יהיה לא נכון לעצום את העיניים למגמות שאנחנו רואים בטורקיה".

בתוך כך, שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו איים היום לנתק את היחסים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על אירועי המשט לעזה. בראיון שהעניק לעיתון הטורקי "הורייט" אמר דאווט אולו: "לישראל יש מספר אופציות: עליה להתנצל בפנינו או להסכים לוועדת חקירה בינלאומית ולהכיר במסקנות שלה. אחרת היחסים הדיפלומטיים בינינו ינותקו. הראינו להם דרך יציאה", הצהיר השר. "אם הם יתנצלו כתוצאה ממסקנות החקירה שהם עצמם עורכים, זה יהיה בסדר מבחינתו. אבל כמובן שקודם כל אנחנו צריכים לראות זאת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully