וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: התפטרו שני שרים שבזבזו כספי ציבור

טליה שחר

5.7.2010 / 10:24

הנשיא הצרפתי סרקוזי קיבל את התפטרותם של שני שרים שנקלעו לסערה ציבורית בעקבות הוצאת כספי משלם המסים על מטוסים פרטיים וסיגרים. זאת בזמן שהציבור מתמודד עם קיצוצים בהוצאה הממשלתית

מבוכה נוספת לממשלתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. שני שרים זוטרים בממשלה התפטרו אתמול (ראשון) בעקבות שערוריית בזבוזים שכללה הוצאת כספי מיסים על מטוסים פרטיים וסיגרים. הקיצוצים שממשלות ברחבי אירופה עורכות בתקופה האחרונה, לא פסחו גם על הציבור הצרפתי, שהתקשה לקבל את הבזבזנות של נבחריו. לשכתו של סרקוזי מסרה כי הנשיא קיבל את התפטרותם של אלן ז'ויאנדה, שר הפנים לענייני שיתוף פעולה, וכריסטיאן בלאנק, האחראי על הפיתוח בפריז רבתי.

לפי דיווחים, ז'ויאנדה שכר מטוס פרטי בעלות של 116,500 אירו על מנת להשתתף בכינוס בנושא סיוע בינלאומי. הוא טען שהמקרה היה "יוצא דופן". כתוצאה מכך, מעתה שרים יוכלו להשתמש במטוסים פרטיים רק באישור ראש הממשלה. בלאנק זכה לביקורת לאחר שהוא הוציא 12,000 אירו מתקציב משרדו על סיגרים קובניים. הוא נדרש להחזיר למדינה את הסכום. סרקוזי וראש הממשלה פרנסואה פיון ביקשו מהשניים להתפטר.

בעקבות השערוריות האחרונות הורה סרקוזי לפוליטיקאים הצרפתים "לקצץ בנחרצות" את ההוצאות שלהם, ואף נתן דוגמה אישית בכך שביטל את מסיבת הקיץ בארמון האליזה, כמו גם את הציד הנשיאותי. זהו אירוע מסורתי רב-שנים בו הנשיא מזמין אנשי עסקים ומכובדים נוספים.

בתוך כך, מעיב על ממשלתו של סרקוזי גם המשבר סביב קשריו של שר העבודה אריק וורת עם האישה העשירה ביותר במדינה, יורשת אימפריית לוריאל ליליאן בטנקור. שמו של השר עלה בשיחה שהוקלטה בחשאי על ידי המשרת של בטנקור, בו היא לכאורה זוממת להתחמק מתשלום מסים בזמן שרעייתו של השר עבדה בחברה שניהלה את הונה של המיליארדרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully