וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון דן בערעורו של חנן גולדבלט

5.7.2010 / 10:12

ביהמ"ש העליון מקיים דיון ראשון בערעורו של השחקן שנידון לשבע שנות מאסר, אחרי שהורשע באונס נשים ובביצוע מעשים מגונים בהן. פרקליטתו: "מקווים שביהמ"ש יהפוך את פסק הדין"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון קיים היום (שני) דיון ראשון בערעורו של השחקן חנן גולדבלט, שהורשע באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים. גולדבלט ערער על הכרעת הדין וכן על גזר הדין - שבע שנות מאסר בפועל.

"הערעור שלנו הוא ערעור כולל על הכרעת הדין וגם על גזר הדין. הטענה שלנו היא שבית המשפט המחוזי שגה גם בממצאים העובדתיים שהוא קבע בהכרעת הדין וגם במסקנות המשפטיות שהוא הגיע אליהן", אמרה פרקליטתו של גולדבלט, עורכת הדין רחל תורן. "תקוותנו היא שההחלטה תשתנה. שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה של בית המשפט המחוזי ויקבע שהוא לא אשם. לחילופין הערעור מכוון גם לגבי חומרת העונש. אנחנו מקווים בשמו של חנן שבית המשפט יתערב וימתן את העונש שנגזר עליו".

חבריו של גולדבלט, שליוו אותו לאורך המשפט, הגיעו גם היום לבית המשפט העליון. במקביל יתייצבו עובדות ומתנדבות מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לתמוך בנפגעות בבית המשפט.

במרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית אמרו לאחר הדיון כי "גולדבלט לא הודה או הביע חרטה כשעד היום, שנתיים לאחר שהורשע הוא גם לא שילם את הפיצויים לנפגעות התקיפה".

"נהג לפתות תלמידות למשחק"

בחודש נובמבר 2008 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על גולדבלט. בנוסף, נדרש גולדבלט לשלם לשתיים מהמתלוננות נגדו פיצויים בגובה 50 אלף שקל (25 אלף שקל לכל אחת).

השופט אברהם טל כתב בפסק הדין שהרשיע את גולדבלט כי "הוכח מעל ומעבר לכל ספק שגולדבלט נהג 'לפתות' בנות צעירות ממנו בעשרות שנים, אותן הכיר במסגרת קורס משחק בו הוא לימד... שוכנעתי כי הנאשם ניצל את היותו מורה לדרמה ומשחק כדי להציע למתלוננות ללמד אותן משחק באופן פרטי, ותוך כדי כך שכנע את חלקן לערוך עמו חזרות על סצינות מין, עליהן הן, כביכול, עומדות להיבחן".

גולדבלט הצליח להשיג את הסכמת המתלוננות לקיים עמו מגעים מיניים לאחר ששכנע אותן כי ביצועם נדרש כהכנה לקראת מבחני במה. במקרים אחרים, ביצע בהן מעשים מיניים בניגוד לרצונן. הפרשה נחשפה לאחר שאחת הנערות גוללה את סיפורה בפורום באינטרנט, בו סיפרה כי בשנת 1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט שכנע את הנערה לקיים עמו יחסי מין, כחלק מחזרות לתסריט שכתב בו מסופר על נערה המקיימת קשר של גילוי עריות עם אביה, לאחר מות אמה.

(עדכון ראשון: 9:12)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully