וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים: המשטרה מפלה המפגינים בשייח ג'ראח

גלעד גרוסמן

5.7.2010 / 8:22

משפטנים בכירים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את התנהלות המשטרה נגד מפגיני השמאל בשכונה שבמזרח י-ם. לטענתם, המפגינים מופלים לרעה, וקיים חשש שהתנהלות השוטרים מונעת מהטיה פוליטית פסולה

משפטנים ואנשי רוח בכירים מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירת התנהלות מחוז ירושלים במשטרה מול המחאה בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר. המשפטנים שיגרו אתמול (ראשון) מכתב ליועמ"ש בו הם טוענים ל"התנהלות בלתי חוקית ובלתי שוויונית" נגד המפגינים ופעולתם. בין החתומים על המכתב: שר החינוך לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן יאיר, יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג, המשפטן פרופ' מרדכי קרמניצר, חתן פרס ישראל פרופ' זאב שטרנהל והסופר דויד גרוסמן.

המכתב מעלה טענות חמורות בדבר הפרות חוזרות ונשנות של החוק והחלטות בית המשפט, פגיעה בעקרון השוויון בפני החוק, אי אמירת אמת בבתי משפט ומחוצה להם, וחשד להטיה פוליטית בהתנהלותה של המשטרה.

חותמי המכתב מלינים על כך שהמשטרה מונעת בכוח את קיומן של משמרות מחאה חוקיות נגד ההתנחלות בשייח ג'ראח, בעוד שהיא מאפשרת לגורמי ימין להפגין בשכונה באין מפריע. עוד נטען, כי המשטרה פועלת בדרכים פסולות כדי להרחיק את פעילי השמאל מן המקום. במכתב גם נאמר, כי משטרת מחוז ירושלים בדתה שכונה יהודית בלתי-קיימת בשם "שכונת שמעון הצדיק" על מנת להצדיק את נסיונות ההרחקה וההשתקה של הפגנות השמאל במקום, זאת בזמן שההפגנות מתרחשות בלב שכונה פלסטינית שבה התיישבו קומץ קטן של מתנחלים כהניסטים.

נוכח הראיות החמורות שהצטברו בחודשים האחרונים על התנהלות המשטרה, חותמי המכתב טוענים כי קיים חשד כבד להטייה פוליטית במשטרת ירושלים וקוראים ליועץ המשפטי לממשלה להתערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully