וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למו"מ ישיר? ברק ופיאד ייפגשו מחר

מערכת וואלה! חדשות

5.7.2010 / 1:04

שר הביטחון צפוי לדון עם רה"מ הפלסטיני ב"נושאים שונים הקשורים ליחסים בין ישראל לרשות". במקביל, ייצא נתניהו לוושינגטון וידון עם אובמה בקידום התהליך המדיני ומשרד החוץ יציג ככל הנראה את רשימת החומרים שיהיה אסור להכניס לרצועה

תאגיד כאן

שר הביטחון אהוד ברק ייפגש היום (שני) עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, לראשונה מאז נפתחו שיחות הקרבה בין ישראל לבין הרשות. מלשכתו של ברק נמסר, כי הפגישה תעסוק ב"נושאים שונים הקשורים ליחסים בין ישראל לפלסטינים".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא לביקור בוושינגטון, במהלכו הוא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. השניים צפויים לדון בשיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים ובניסיונות להפוך אותן למו"מ ישיר.

כמו כן דווח בקול ישראל כי משרד החוץ יציג במהלך היום את השינוי במדיניות ישראל בכל הנוגע לכנסת חומרים לרצועת עזה. לפי הערכות, תוצג רשימת החומרים שיהיה אסור להכניס לרצועה ובתוכה אמצעי לחימה וחומרים תומכי לחימה.

ביום רביעי נפגש ברק עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל והודיע על פגישתו הצפויה עם ראש הממשלה הפלסטיני. בפגישה עם מיטשל אמר ברק כי כי "זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים, ונדון, אני מניח, על המצב בשטח ועל מצב התיאומים בנושאים הביטחוניים. יש התקדמות גדולה בבניין הכוח הפנימי של הפלסטינים. ביחד עם השב"כ שלנו ועם הפעילות הברוכה של צה"ל נוצר מצב ביטחון טוב בהרבה מבעבר בכל רחבי יהודה ושומרון".

ברק הוסיף כי השניים ידונו גם בנושאים כלכליים. לדבריו, "אנחנו נדון על הנושאים לגביהם הם באים בטרוניות אלינו ובנושאים שלנו יש טענות אליהם. נדון בנושא החרמת הסחורות - ישנו ניסיון להפריע לפועלים לעבוד בהתנחלויות. נדון גם בנושאים של השיח הציבורי, מערכת החינוך הפלסטינית, ועל הפעילות שלהם בזירה העולמית כנגדנו. אני מניח שאני אשמע גם את הטענות ואת הדרישות שלהם".


עדכון ראשון - 22:04 4.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully