וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שליחי נתניהו דנו בקהיר בעסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.7.2010 / 21:37

לדברי מקורות מצריים, ראש המועצה לביטחון לאומי עוזי ארד ועורך הדין יצחק מולכו נפגשו בקהיר עם ראש המודיעין המצרי עומר סולימאן ודנו עמו בקידום עסקה לשחרור החייל החטוף

מקורות מצריים דיווחו הערב (ראשון) כי שליחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המועצה לביטחון לאומי עוזי ארד ועורך הדין יצחק מולכו, נועדו היום בקהיר עם ראש המודיעין המצרי עומאר סולימאן ודנו עימו בקידום עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בכלי תקשורת ערביים דווח, כי השניים דנו עם סלימאן בשורה של נושאים נוספים, ביניהם פתיחת המעברים לרצועת עזה ושיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות בין חמאס לפתח.

ביום שישי האחרון דווח כי משלחת ישראלית נוספת נפגשה עם סולימאן. מקורות מצריים המוגדרים 'מהימנים' דיווחו לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי המשלחת הישראלית בראשות ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שביקרה בשבוע שעבר בקהיר, דנה עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן בדרכים להסרת המצור על רצועת עזה.

על פי הדיווח בעיתון, סלימאן הבהיר לגלעד וליתר חברי המשלחת כי מצרים לא תסכים בשום אופן "לניסיונות הישראלים להתנער מאחריות ולהפיל אותה על מצרים". "הנושא הזה רגיש ביותר ביחס למצרים ואין בכוונתנו להקל בו ראש", הוסיפו המקורות. "זאת משום שעזה היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הפלסטינית שאנחנו פועלים להקימה באמצעות משא ומתן לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully