וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: דיון ראשון בערעורו של חנן גולדבלט

גלעד גרוסמן וגיל סימה

5.7.2010 / 0:02

ביהמ"ש העליון ידון היום בערעורו של השחקן שנידון לשבע שנות מאסר, אחרי שהורשע באונס נשים ובביצוע מעשים מגונים בהן. פרקליטתו: "מקווים שביהמ"ש יהפוך את פסק הדין"

בית המשפט העליון יקיים היום (שני) דיון ראשון בערעורו של השחקן חנן גולדבלט, שהורשע באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים. גולדבלט ערער על הכרעת הדין וכן על גזר הדין - שבע שנות מאסר בפועל.

"בית המשפט המחוזי שגה הן בקביעותיו העובדתיות והן במסקנותיו המשפטיות, במידה כזו המחייבת את התערבות בית המשפט העליון", אמרה הערב פרקליטתו של גולדבלט, עורכת הדין רחל תורן. לדבריה, "תקוותו של חנן היא שבית המשפט העליון יהפוך את פסק הדין, הן את ממצאיו והן את התוצאה הסופית".

עורכת הדין תורן הוסיפה, כי בכוונתה לבקש מבית המשפט להתיר לפרסם פרוטוקולים מתוך המשפט שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "אנחנו סבורים שאם ישוחררו הפרוטוקולים הציבור ייחשף לעובדות המלאות שבנו כאן את התמונה, ואני סבורה שהציבור יופתע מאוד מהעובדות שיתגלו אם אכן תהיה חשיפה לתכנים שעלו בבית המשפט", אמרה.

לדבריה, גולדבלט תולה תקוות רבות בבית המשפט העליון. "הוא נמצא בכלא למעלה משנה וחצי, ומחר זו תהיה ההזדמנות הראשונה והיחידת לשנות את התוצאה. הוא בן 68, חסר כל היום, ומטבע הדברים, השהות בכלא איננה מיטיבה עם אף אחד".

"נהג לפתות תלמידות למשחק"

ככל הנראה, חבריו של גולדבלט, שליוו אותו לאורך המשפט, יגיעו גם מחר לבית המשפט העליון. במקביל יתייצבו עובדות ומתנדבות מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לתמוך בנפגעות בבית המשפט.

במרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית אמרו לקראת הדיון כי "גולדבלט לא הודה או הביע חרטה כשעד היום, שנתיים לאחר שהורשע הוא גם לא שילם את הפיצויים לנפגעות התקיפה".

בחודש נובמבר 2008 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על גולדבלט. בנוסף, נדרש גולדבלט לשלם לשתיים מהמתלוננות נגדו פיצויים בגובה 50 אלף שקל (25 אלף שקל לכל אחת).

השופט אברהם טל כתב בפסק הדין שהרשיע את גולדבלט כי "הוכח מעל ומעבר לכל ספק שגולדבלט נהג 'לפתות' בנות צעירות ממנו בעשרות שנים, אותן הכיר במסגרת קורס משחק בו הוא לימד... שוכנעתי כי הנאשם ניצל את היותו מורה לדרמה ומשחק כדי להציע למתלוננות ללמד אותן משחק באופן פרטי, ותוך כדי כך שכנע את חלקן לערוך עמו חזרות על סצינות מין, עליהן הן, כביכול, עומדות להיבחן".

גולדבלט הצליח להשיג את הסכמת המתלוננות לקיים עמו מגעים מיניים לאחר ששכנע אותן כי ביצועם נדרש כהכנה לקראת מבחני במה. במקרים אחרים, ביצע בהן מעשים מיניים בניגוד לרצונן. הפרשה נחשפה לאחר שאחת הנערות גוללה את סיפורה בפורום באינטרנט, בו סיפרה כי בשנת 1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט שכנע את הנערה לקיים עמו יחסי מין, כחלק מחזרות לתסריט שכתב בו מסופר על נערה המקיימת קשר של גילוי עריות עם אביה, לאחר מות אמה.


עדכון ראשון - 21:35 4.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully