וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: העלאת שכר המינימום תוביל לאבטלה המונית

5.7.2010 / 0:01

נתניהו נשם לרווחה לאחר ששרי הממשלה החליטו להתנגד להצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-4,600 שקלים. לדבריו, ההצעה הזו הייתה גורמת למעסיקים לפטר אלפי ישראלים. פרץ: נתניהו רומס את תקוות החלשים לעתיד טוב יותר

תאגיד כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (ראשון) להחלטת הממשלה להתנגד להצעת החוק להעלאת שכר המינימום מ-3,850 שקלים ל-4,600 שקלים. נתניהו אמר בתום ההצבעה, כי הוא "תומך בהעלאת שכר המינימום, אבל במצב הכלכלי ששורר כיום בעולם הצעת החוק הזאת הייתה מביאה לאבטלה גדולה מאוד".

נתניהו הוסיף כי "הצעת החוק הזו תגרום למעסיקים לפטר אלפי ישראלים ולהעסיק במקומם עובדים זרים שזורמים למדינה דרך הגבול עם מצרים. אבטלה המונית תפגע קודם כל בחלשים. לכן ננהיג תוכנית מס הכנסה שלילי שתתגמל אנשים שעובדים ואינם משתכרים מספיק. זה הפתרון הנכון לאזרחי ישראל שיצור תמריץ להעסקה וימנע אבטלה".

עוד אמר ראש הממשלה, כי הוא "מברך על הודעת שר האוצר שבתקציב הקרוב תהיה הרחבה של מס הכנסה שלילי בפריסה ארצית. זה המענה הנכון לכל האזרחים שעובדים, אך שכרם נמוך. הדרך הזו תעודד את התעסוקה במשק, במקום ההצעות האחרות שהיו מגדילות את האבטלה. זו גם הסיבה שקיבלנו תמיכה מלאה למתווה הזה מהגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה, באוצר ובבנק ישראל, ובראשם הנגיד הנגיד סטנלי פישר ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל".

"מתנה נוספת לבעלי ההון"

ההצבעה על הצעת החוק נערכה אחר הצהריים, בתום שבע שעות של דיונים. 20 שרים הצביעו נגד ההצעה ועשרה הצביעו בעדה. בין המתנגדים להעלאת שכר המינימום היו שרי הליכוד וישראל ביתנו. לעומתם, שרי ש"ס ומפלגת העבודה הצביעו בעד היוזמה. גם שר המדע ויו"ר הבית היהודי דניאל הרשקוביץ תמך בהעלאת שכר המינימום.

חבר הכנסת עמיר פרץ הביע זעם על דחיית הצעת החוק והודיע כי יעלה ביום רביעי הקרוב את ההצעה להצבעה במליאת הכנסת. פרץ תקף את נתניהו ואמר כי, "בכל פעם שצריך להיאבק נגד האוכלוסיות החלשות רה"מ בנימין נתניהו מוצא את הכוחות והיכולות לרמוס את תקוותם לעתיד טוב יותר במדינה. מעניין שכאשר מדובר בנושאים אחרים רה"מ נחשף כראש ממשלה מזגזג ומקרטע, ורק כאשר מדובר בנושאים החשובים ביותר בשכבות המוחלשות הוא מצליח לגייס לו רוב".

פרץ הוסיף, כי "המסע שניהל שר האוצר, שלווה באיומים על משרדי ממשלה, על שרים שיצביעו כנגד החוק הינו מסע בלתי לגיטימי לחלוטין וייתכן אף בלתי חוקי. ציבור משתכרי שכר המינימום יכולים להבין היום כמה רה"מ ושר האוצר מוליכים אותם שולל ואיך הם מתכוונים להפוך גם את ציבור העובדים בישראל חלק ממדינת רווחה. פתרון ה'קסם' של מס הכנסה שלילי יוצר נורמה חדשה שבה גם העובדים בישראל מקבלים קצבת רווחה אך גם מייצר מכבסה למעסיקים וזו מתנה נוספת שהממשלה הזו מעניקה לבעלי ההון בישראל. אני מקווה שהכנסת תתעלה על הממשלה ותשנה את ההחלטה".


עדכון ראשון - 19:43 4.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully