וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של בכיר חמאס מוחמד אבו טיר

4.7.2010 / 15:01

חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס ששוחרר לאחרונה ממאסר, נעצר שוב בגלל שהייה שלא כדין. מעצרו הוארך היום ב-8. עורך דינו: "אבו טיר הצהיר שיפעל אך ורק בהתאם לחוק"

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית מוחמד אבו טיר, שנעצר בשבוע שעבר והואשם בשהייה שלא כדין בישראל. אבו טיר נעצר מכיוון שסירב לעזוב את ירושלים למרות שרישיון שהיית הקבע שלו בשטח ישראל בוטל בהוראת שר הפנים אלי ישי. לדברי עורך הדין של אבו טיר, עו"ד פאדי קוואסמה, הוא ושלושה עצורים נוספים, "אינם מייצגים את חמאס או כל ארגון אחר והם הצהירו שיפעלו אך ורק בהתאם לחוק".

היום בדיון התברר כי מתנהלים מגעים בין בכירים ברשות הפלסטינית לבין גורמים בישראל, בניסיון למצוא פתרון למעמדם של אבו טיר ושלושה חברי פרלמנט פלסטינים נוספים. פרקליטיו של אבו טיר פנו לפני כשבוע לשר הפנים ישי, בבקשה שישקול שנית את ביטול אשרת השהייה, אולם בינתיים זה עומד בסירובו.

"בנסיבות העניין ולאור הרגישות של הנושא שעומד בפני הכרעה, אנו סבורים שההכרעה היא לא משפטית אלא פוליטית בעיקרה. אנו מבקשים שתינתן לצדדים הזדמנות נוספת על מנת לבוא בדברים ולשקול את כל השיקולים, ולנסות ליישב את העניין הזה מחוץ לערכאות", אמר עו"ד אוסמה סעדי במהלך הדיון.

בינתיים, טרם התקיימו מגעים בין נציגי המשטרה לפרקליטיו של אבו טיר, אולם אלה צפויים להתקיים בימים הקרובים. "שללו את התושבות מפני שהוא חבר במועצה המחוקקת מטעם החמאס. ביקשו ממנו שיתפטר, אולם לפני שהוא יכול היה לעשות משהו בנידון, הוא נעצר", אמר לוואלה! חדשות עו"ד פאדי קוואסמה, המייצג את אבו טיר. "אנחנו מקווים שניפגש בקרוב ונמצא פתרון שיספק את שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully