וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצועדים למען גלעד שליט הגיעו לתל אביב

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

4.7.2010 / 18:31

כ-3,000 בני אדם צעדו אחר הצהריים בכביש החוף ובנתיבי איילון, בקריאה לשחרר את החייל החטוף. מחר הם יצעדו לעבר כיכר רבין. יואל שליט, אחיו של גלעד: "תודה לאלפים שמחזקים אותנו יום-יום"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: רן צימט)

המצעד למען החייל החטוף גלעד שליט הגיע הערב (ראשון) לתל אביב. כ-3,000 בני אדם נטלו חלק במצעד וצעדו לאורך כביש החוף ולאחר מכן בנתיבי איילון. בנתיבים נרשמו שיבושי תנועה, ותנועת כלי הרכב התאפשרה בהתאם לקצב הצועדים.

בצהריים הגיעו הצועדים, ובראשם בני משפחת שליט, למרכז הבינתחומי בהרצליה, שם הם קיימו עצרת בנוכחות אלפי בני אדם. יואל שליט, אחיו של גלעד, פנה מעל הבמה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו להקשיב לאלפי האנשים שצועדים במצעד ותומכים בדרישה לפעול לשחרור שליט. "אני קורא לך להקשיב לעם שלך ולעשות הכל, יותר ממה שעשית עד היום, כדי לשחרר את אח שלי. תודה לאלפים שמחזקים אותנו יום-יום, ומקרבים אותנו אל גלעד ואת גלעד אלינו. גלעד אחי, אנחנו עושים הכל כדי להחזיר אותך".

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, אמרה, כי "במקום כזה המילים מתגמדות, ואני רוצה לשתף אתכם בתפילה אישית שלי: שיהיה לנו את הכוח לשנות את מה שניתן לשנות. גלעד עדיין חי".

"אסור היה לצאת מעזה ללא גלעד"

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, נשא אף הוא דברים ושלח מסר לממשלת ישראל: "מי שנכנס בכוח לעזה במבצע עופרת יצוקה, אסור היה לו לצאת מעזה ללא גלעד שליט. אם הייתה סכנה בשחרורו של גלעד, הרי אני מזכיר לכולם שלפי המשפט הבינלאומי לגיטימי בעת מלחמה לשבות את מנהיגות מדינת האויב".

רייכמן הוסיף, כי "ממשלת ישראל הייה חייבת להורות לצה"ל לחזור לגבולותינו כאשר מנהיגות ממשלת החמאס בידנו. אומרים שנחשול ההתייצבות, האלפים הרבים הצועדים למען גלעד שליט, הוא ביטוי לחולשה ישראלית. כאילו נשברנו, נכנעים לחמאס. ההיפך הוא הנכון. מה שמתרחש כאן הוא ביטוי נפלא לעוצמה ישראלית. גלעד, הטוראי הצעיר מצפון הארץ, הוא בן ואח של כולנו."

יואל מרשק, ממארגני המצעד, אמר מוקדם יותר לוואלה! חדשות, כי "בסוף המסע אנחנו רוצים להגיע ל-200 אלף איש. עד היום הגיעו כ-120 אלף איש. זהו תמרור אזהרה לראש הממשלה לפני שנחריף את המאבק. החרפת המאבק תהיה מצור על העיר ירושלים, כמו שגלעד שליט נמצא במצור כבר ארבע שנים". כשנשאל מרשק על האפשרות שיפתחו הפעילים בשביתת רעב, אמר: "שביתת רעב היא נשק יום הדין ואנחנו מקווים שלא נצטרך להשתמש בו. אנחנו מבשלים עוד כמה צעדים שיהיו חריפים. אנחנו מקווים שנתניהו ייקח אחריות, יראה את הקהל העצום שהגיע, ויקבל את ההחלטות הנכונות".

(עדכון ראשון: 13:54)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully