וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הרחבת הסמכויות של ועדת טירקל

4.7.2010 / 11:20

לאור דרישתו של השופט טירקל העומד בראשה, הורחבו סמכויות ועדת הבדיקה לחקר אירועי המשט לעזה. הוועדה תוכל לזמן כל עד שתחפוץ, ואלו ייאלצו להעיד בשבועה

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הרחבת הסמכויות לוועדת טירקל עלייה הוטל לבדוק את אירועי המשט לעזה. ההצעה אושרה ללא התנגדויות, לאחר ששופט ביהמ"ש העליון בדימוס, יעקב טירקל, העומד בראש הוועדה דרש להרחיב את סמכויותיה. הסמכויות עליהן מדובר נוגעות לאפשרויות זימון העדים וכן על כך שהעדויות יינתנו בשבועה. "ההחלטה לא חלה על חיילי צה"ל ושומרת על עצמאותו של מוסד התחקור הצבאי", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

לאחר הקמתה והביקורת החריפה שנמתחה בנוגע לסמכויותיה, והרכבה, איים טירקל לפרוש מתפקידו, אם סמכויותיה של הוועדה לא יורחבו. הוא ציפה שסמכויותיה יהיו דומות לאלו שהיו בזמנו לוועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, דרש טירקל להגדיל את מספר החברים בוועדה. בראיון לערוץ 1 ביום שישי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מיד עם קבלת בקשתו של השופט, הוא הורה להיענות לדרישותיו.

ביום שני שעבר נפגשו חברי ועדת טירקל לפגישה רשמית ראשונה. עם תום הדיון אמר דובר הוועדה עופר לפלר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה העד הראשון שיופיע בפני הוועדה. בנוסף יופיעו בפני הוועדה שר הביטחון והרמטכ"ל, וכן השרים משה יעלון וישראל כץ. עדים נוספים יהיו מומחים בתחום המשפט הבינלאומי מרחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully