וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים לנתניהו: אל תתקפל ותחדש הקפאת הבנייה

4.7.2010 / 11:00

בפתח ישיבת הממשלה לקראת נסיעת נתניהו לארה"ב קראו מספר שרים לראש הממשלה לא לחדש את הקפאת הבנייה. נתניהו: "הממשלה חזקה אין צורך שהכנסת תחשק אותנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שרי הממשלה קראו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו לא לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, שתוקפה אמור לפוג ב-26 בספטמבר. שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) אמר, כי "אני חושב שלראש הממשלה אין כוונות להתקפל בפני נשיא ארה"ב ברק אובמה, והוא יעמוד איתן בדעתו לסיים את ההקפאה במועד שנקבע".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), השמיע דברים דומים. לדבריו, "אחרי תקופת ההקפאה צריך לסיים איתה. אנחנו ממשלה ימנית לאומית. מפלגת העבודה נכנסה משום שהיא רגילה לשבת בקואליציה. היא תישאר גם אם ההקפאה לא תימשך. לאן היא כבר יכולה ללכת? צריך לכבד את ארה"ב, שבהסכמה שבשתיקה הסכימה להקפאה שנקבעה לעשרה חודשים בלבד"

בישיבת שרינו של שרי הליכוד אמר נתניהו כי הוא מתנגד להצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), לפיה הקפאה נוספת תחייב את אישור הכנסת. נתניהו ציין, כי "הממשלה חזקה, ואני לא חושב שצריך לחשק אותנו".

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לנסיעתו מחר לארה"ב. הוא אמר, כי "מחר אצא לארה"ב לפגישות עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ואנשי ממשלו. בניו יורק אפגש גם עם מנהיגים יהודים. היעד העיקרי יהיה לקדם שיחות ישירות לתהליך השלום. נעסוק גם בענייני ביטחון, לרבות הנושא האירני". בנוגע לתהליך המדיני אמר ראש הממשלה, כי "אין תחליף לכניסה למשא ומתן ישיר. מתחילת כהונת הממשלה אמרתי שאהיה מוכן להיפגש עם אבו מאזן. הגיע הזמן שהוא יהיה מוכן להיפגש איתנו, כי אין דרך אחרת לקדם שלום. אני מקווה שזו תהיה תוצאת הביקור".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד) הצטרף למתנגדי ההקפאה, ואמר, כי "לקראת ביקור ראש הממשלה אני אומר לו שכפי שנאמרו ההתחייבויות לסיום ההקפאה, הדבר צריך להיאמר גם בוושינגטון. אין בעיה עם הצעת החוק הדורשת אישור הכנסת להקפאה נוספת. אני קורא לשותפות הקואליציוניות, לרבות יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק לכבד את הכרעת הרוב בקואליציה".

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (ליכוד) אמר, כי "אני אתמוך בהצעת החוק (לפיה יידרש אישור של הכנסת להמשך ההקפאה – פ"ו). חשבתי שהיה צריך לעגן בחקיקה כבר את ההקפאה הנוכחית. אני סבור שכדי שלא יופעלו לחצים נוספים על ראש הממשלה, הדבר יצטרך להיות גם באישור הכנסת".

השר אבישי ברוורמן (העבודה) אמר, כי "המלצתי לראש הממשלה לפגוש את אובמה וללכת במשא ומתן ישר לנושאי הליבה. זהו אינטרס ישראלי, אמריקאי ושל העולם החופשי. אם הדברים הללו יבואו לידי פתרון יתר הנושאים יסתדרו מעצמם".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully