וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד על אחד: דברי פרידה מלארי קינג

יעקב אחימאיר

4.7.2010 / 7:48

זהו, הידיעה כבר הופצה לציבור: לארי קינג פורש בסתיו, ולמעשה בסתיו הקריירה שלו. אחרי 25 שנים של ראיונות אישיים במסגרת התוכנית "לארי קינג בשידור חי" ברשת סי.אן.אן, איש לא הופתע יתר על המידה כשקינג הודיע על פרישתו. אף שתוכניתו נחשבת למוסד בטלוויזיה האמריקנית, ולמרות ההילה שמזדרזים לשים על ראשו של כל כוכב טלוויזיה, גדול כקטן, ובייחוד לעת פרישה - הודעתו של קינג לא יצרה דרמה.

ובכל זאת, לאחר עשרות אלפי ראיונות, כמעט 50 אלף, ראוי קינג לכמה מילות פרידה. המחמאה המוזרה, אך גם הכנה ביותר שיכול החתום מעלה להרעיף על ראשו של קינג, טמונה בכך כי הוא מעולם לא טרח להצטייר כמי שבשורת מהפכה דרמטית עומדת לבקוע מאולפן התוכנית שלו. לכן האווירה אשר הוקרנה מאולפנו היתה מתקבלת, אצלנו למשל, בקרב חלק מן הברנז'ה, בתגובות ציניות. אבל קינג כלל לא ביקש ליצור דרמה בראיונותיו עם כל המי ומי של הכפר הגלובלי. הוא לא חתר לחלץ מפי המרואיין משפט שאמור להרעיד את אמות הספים, הוא באמת התעניין והקשיב לאורחיו. הוא רצה שיחה. אולי זה גם עניין של מזג וגיל: כיום הוא בן 76. הוא לא סבר כי הוא יודע טוב יותר מהמרואיינים, וזוהי, כנראה, גם הסיבה לכך שקינג לא עשה, לעדותו, שיעורי בית לפני הראיונות. הוא פעל כך כדי שסקרנותו לגבי מה שיש לאורחיו להשמיע תהיה טבעית. הוא לא התנשא, אלא הפגין אורך רוח והפיק חום אנושי שהיה גורם נחת לאם היהודייה שלו להיות גאה בו. וספק אם זו רוח הזמן הנוכחית, בייחוד באווירת התחרות בין רשתות השידור בארה"ב.

ללא יהירות

לכן בניגוד למנחים אחרים, לא הגיע קינג לשידור כשהוא חנוק בחליפה ובעניבה אלא חגור בשלייקעס, כאילו היה ברמן באיזה פאב בברוקלין, שבה נולד. היה זה רק עוד אות וסימן להיעדר יהירות.

אפשר להגדיר את קינג כמראיין הקלאסי, עיתונאי שהקפיד לראיין ממש כמו פעם - שאלה, תשובה, ואחר כך עוד שאלה ועוד תשובה, ואז שאלת מעקב וגומר. זהו ראיון קלאסי. לא הצגה ולא מפגן של זיקוקי רטוריקה.

אומרים כי קינג החליט להודיע על פרישה עקב דעיכה באחוזי הצפייה (לאחרונה נאמדו 750 אלף צופים לתוכנית, אולי פחות מכמות הצופים אצלנו ב"הישרדות" או ב"כוכב נולד"). מבקריו טענו כי הראיונות שהוא עורך מציעים שאלות של "צמר גפן", נוחות למרואייניו. לפעמים אף נהג קינג במוזרות, למשל כאשר עסק בתוכניותיו בסוגיית החייזרים. אבל הוא אהב לראיין את כולם: נשיאים, פושעים ופרקליטיהם, ומשפטי הרצח של שחקן הפוטבול או.ג'יי סימפסון היו בבחינת חגיגה לאולפנו של קינג.

סביר כי המחליף, או המחליפה, ישרו אווירה אחרת באולפן הראיונות, אם יחליטו בסי.אן.אן לשמר את מתכונת התוכנית.

במובן האישי, קינג אמר כי לאחר פרישתו יקדיש זמן רב יותר למשפחתו. לבד מ"לארי קינג בשידור חי" היתה לו עוד אהבה, או אהבות. הוא התחתן והתגרש שבע או שמונה פעמים, וייתכן שיעשה זאת שוב. עוד סיבה למחות את האיפור ולרופף את השלייקעס.

  • עוד באותו נושא:
  • לארי קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully