וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי שירות המדינה: "נשבות ללא הגבלה"

גלעד גרוסמן

4.7.2010 / 3:36

המשא ומתן בין משרד האוצר לפרקליטים שבשירות המדינה התפוצץ וכעת מאיימים הפרקליטים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן. לפני שלושה חודשים שבתו הפרקליטים למשך יום אחד

לאחר שלפני כשלושה חודשים קיימו שביתה בת יום, מאיימים כעת הפרקליטים בשירות המדינה לנקוט צעד חסר תקדים, ולפתוח השבוע בשביתה ללא הגבלת זמן, זאת לאחר שהתפוצץ המשא ומתן בינם לבין האוצר. הפרקליטים מאשימים את האוצר ב"שבירת כלים" וניהול משא ומתן בחוסר תום לב.

מזה כמה שבועות מתקיים משא ומתן בין הפרקליטים לבין האוצר, בניסיון לשפר את תנאי העסקתם של הפרקליטים, שמוחים על כך שרבים מהם, במיוחד הצעירים בשירות, לא זוכים להחזרי הוצאות רכב וטלפון וכן סובלים מקשיי קידום במערכת. אולם, כעת עלו השיחות על שרטון.

במכתב ששלח אמש (שבת) יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, בעז גולדברג, לכ-800 הפרקליטים בשירות המדינה, הוא כתב שהוועד הארצי של ארגון פרקליטי המדינה יתכנס ביום שני על מנת לדון ב"צעדים ארגוניים מידיים ובכלל זה שביתה מלאה של הפרקליטים". גולדברג מבהיר כי "החלטות הוועד הארצי בעניין זה יחולו על כלל הפרקליטים ללא הבחנה בין סוגי ההליכים, היקפם הכספי, הערכאה בפניה מתברר ההליך, זהות הנאשם וכיו"ב".

לטענת גולדברג, במהלך הדיונים בין הפרקליטים לאוצר, הוצגה בפני משרד האוצר הצעה למבנה שכר חדש לפרקליטים, שהוכנה בידי מומחה כלכלי שנשכר לצורך זה. באוצר ביקשו ללמוד את ההצעה, וביום חמישי הודיע סגן הממונה על השכר, אהרון עוזיאלי, כי הממונה על השכר אינו מוכן לקיים מו"מ רק עם הארגון, ודרש כתנאי להמשך הדיונים שישתתפו בהם גם נציגי האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

גולדברג מגדיר את ההחלטה, ואת העובדה שההודעה על כך נמסרה לפרקליטים שבוע לפני הפגישה המתוכננת הבאה עם האוצר מהווה "שבירת כלים" ביחסי העבודה הקיבוציים ו"ניהול מו"מ בחוסר תום לב בוטה". במכתב נכתב כי מזה עשרות שנים מנהל הממונה על השכר מו"מ והידברות עם ארגון פרקליטי המדינה, שכלל חתימה על הסכמים קיבוציים עם הארגון. לטענתו, דרישת האוצר יש בה "משום ניסיון להשיב אותנו 30 שנים לאחור, לעצם ההכרה בנו כארגון עובדים. הממונה על השכר הוציא את המרצע מן השק והבהיר כי מעולם לא היה בכוונתו לקיים מו"מ ענייני. מתברר כי כל מטרתן של הפגישות היתה להתיש את הארגון, לבזבז את זמנו ולנקוט סחבת".

במקביל, מזה שבוע וחצי נמשכת שביתת העובדים המינהליים של בתי המשפט, שדורשים אף הם את שיפור תנאי העסקתם. היום יתקיים דיון בבית הדין לעבודה, שבו יעדכנו הצדדים לגבי התקדמות המשא ומתן ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully