וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רה"מ? פעילי ימין לא יפנו ערבים מסילוואן

3.7.2010 / 22:20

לקראת ביקורו הצפוי של נתניהו בארה"ב, הסכימו פעילי ימין לא לנסות לפנות בכוחות עצמם פלסטינים מבית כנסת בשכונה שבמזרח ירושלים. ההסכמה הושגה לאחר דיונים עם השר לביטחון הפנים אהרונוביץ'

פעילי ימין לא ינסו לפנות בכוחות עצמם פלסטינים מבית כנסת עתיק בסילוואן שבמזרח ירושלים. הפעילים החליטו לדחות את הפינוי למועד בלתי ידוע, בעקבות דיונים שהתקיימו בין עמותת "עטרת כוהנים" לבין השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו). לפי ההערכות, הפינוי נדחה על רקע יציאתו הצפויה השבוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון.

בהערכת מצב שאהרונוביץ' ערך ביום חמישי האחרון עם מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו, עלה חשש לפריצת מהומות כבדות מצד תושבים ערבים, אם בית הכנסת יפונה. בביקורו בסילוואן, אמר השר כי, "חובה להפסיק להתסיס ולהלהיט את האווירה באזור, כי המשטרה שנמצאת בתווך לא תפסיק לבצע כל מהלך כדי לשמור על הסדר. אי אפשר להפוך את מערך אכיפת החוק למשחק פוליטי".

לפני כשבועיים הצהיר חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) במהלך דיון במליאת הכנסת, כי התושבים היהודים בסילוואן יפנו בעצמם את הפלסטינים שפלשו למבנה. זאת אם המשטרה לא תעשה זאת, בהתאם לצו הפינוי שהוציא בית המשפט.

השר אהרונוביץ' השיב לאריאל כי "במקרים מיוחדים בהם ביצוע הצו מצריך רגישות מיוחדת או כאשר העיתוי שנקבע לפינוי מעורר קושי מבצעי, נדרש לשנות את מועד ביצוע ההליך ולעתים אף לאפשר ביצועו באופן גמיש בטווח זמנים מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully