וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן הסכים שישראל תחזיק בכותל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.7.2010 / 15:37

העיתון הלודוני "אל-חיאת" מדווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית העביר הצעה לנתניהו לפיה ישראל תיסוג ממזרח ירושלים, למעט הרובע היהודי והכותל המערבי. הצעת אבו מאזן כוללת גם חילופי שטחים והשארת גושי התנחלויות

מקורות פלסטינים המוגדרים כמהימנים מסרו היום (שבת) לעיתון הלונדוני "אל-חיאת", כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו הצעה להקמת מדינה פלסטינית על מאה אחוזים משטחי הגדה המערבית. לפי ההצעה, ישראל תיסוג ממזרח ירושלים, כולל העיר העתיקה, אך לא תיסוג מהרובע היהודי והכותל המערבי.

עוד עולה מההצעה, כי ישראל תוכל להשאיר ברשותה את גושי ההתנחלויות המרכזיים בגוש עציון, מודיעין עלית וגבעת זאב, ובתמורה הפלסטינים יקבלו שטחים באזור חברון. כמו כן, ההצעה קובעת כי יהיה מעבר בטוח בין הגדה המערבית ורצועת עזה.

בכיר פלסטיני אמר ל"אל-חיאת", כי הדברים היחידים ששמע עד כה השליח המיוחד למזרח התיכון מפי נתניהו היו הצהרות ריקות על כוונה לנהל משא ומתן, ללא תוכן קונקרטי. לדברי הבכיר, "הדברים היחידים שהוא שמע מביבי זה 'אני רוצה להיפגש עם אבו מאזן, אני רוצה לדון בנושאים איתו, אי אפשר לדון בנושאי המו"מ בלי לשבת לשלוחן המו"מ'". לדברי הבכיר, בכל פעם שנפגש מיטשל עם אבו מאזן, הוא היה אומר לו אין כל חדש, וכי נתניהו מתעקש שלא לדון בשום דבר.

בכירים פלסטינים מסרו לעיתון שבתחילת שיחות הקרבה הגיש אבו מאזן למיטשל בכתב רעיונות בנושא המו"מ, ומטישל העבירם לנתניהו. הרעיונות התמקדו בעיקר בנושא הגבולות והביטחון. מקורות המוגדרים מהימנים מסרו שהצעתו של אבו מאזן כללה הקמת מדינה פלסטינית על 100% משטחי הגדה, מתוכם 2.3% במסגרת של חילופי שטחים. הם דיווחו כי הצעות אבו מאזן התבססו על המגעים הרשמיים והבלתי רשמיים עם ישראל, ובעיקר על שיחות קמפ-דייוויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully