וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ומצרים דנו בהסרת המצור על עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.7.2010 / 12:21

לפי דיווחים במצרים, המשלחת הישראלית שביקרה השבוע בקהיר דנה עם ראש המודיעין המצרי בדרכים נוספות להקלת המצור. "לא ניתן לישראל להתנער מאחריותה לרצועה"

המשלחת הישראלית בראשות ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שביקרה השבוע בקהיר, דנה עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן בדרכים להסרת המצור על רצועת עזה – כך דיווחו (שישי) מקורות מצרים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון.

על פי הדיווח בעיתון, סלימאן הבהיר לגלעד וליתר חברי המשלחת כי מצרים לא תסכים בשום אופן "לניסיונות הישראלים להתנער מאחריות ולהפיל אותה על מצרים". "הנושא הזה רגיש ביותר ביחס למצרים ואין בכוונתנו להקל בו ראש", הוסיפו המקורות. "זאת משום שעזה היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הפלסטינית שאנחנו פועלים להקימה באמצעות משא ומתן לשלום".

בהתייחסם לדיווחים לפיהם ההנהגה המצרית המליצה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלא לבקר ברצועה, מסרו המקורות שלא היו דברים מעולם: "הנושא הזה כלל לא עלה".

המקורות התייחסו גם לדיווחים על כך שבעקבות ביקורו של מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא ברצועת עזה, ובעקבות שיחת הטלפון שקיים לאחר מכן עם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, פרץ משבר בינו לבין אבו מאזן, הבהירו המקורות: "מוסא הלך לבקר ברצועה לאחר שעדכן את אבו מאזן וזה ברך על הצעד ולא הביע התנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully