וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין נגד המשך ההקפאה: לחץ על השביעייה

פנחס וולף

2.7.2010 / 0:03

מועצת יש"ע פותחת בקמפיין בו מצוטטים שרי השביעייה כשהם מתחייבים לתום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות, תחת הכותרת "מילה זו מילה". לדברי הפעילים, השרים יאולצו להתחייב שוב, או לגמגם ולהתחמק

סוף תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות מתקרב ועימו גם גובר הלחץ שעומד להיות מופעל מימין על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו. כבר בסוף השבוע הקרוב צפוי נתניהו לעמוד במרכזם של מספר קמפיינים, על רקע יציאתו לפגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

מועצת יש"ע הודיעה, כי בסוף השבוע הקרוב היא תצא בקמפיין תחת הכותרת "מילה זו מילה". במסגרת הקמפיין יופצו שלטים כשעליהם ציטוטים של שרים בשביעייה, כשהם מתחייבים להמשיך בבניה בהתנחלויות עם סיום תקופת ההקפאה ולצידם הכותרת "מילה של" בצירוף שמו של השר המצוטט.

לדברי גורמים במועצת יש"ע, מטרת הקמפיין הוא לייצר לחץ על שרי הליכוד, לוודא שההקפאה אכן תסתיים בחודש ספטמבר. בסביבתם של יוזמי הקמפיין אומרים, כי מטרתו אינה להציג את השרים כשקרנים, כי אם לאפשר להם לעמוד מאחורי אמירות שלהם בעבר. להערכת הפעילים, הקמפיין ייאלץ את השרים להתחייב שוב ולאשרר את התחייבותם, או לחלופין, "לגמגם ולהתחמק", דבר שיגבה מהם מחיר ציבורי כבד, להערכת יוזמי הקמפיין.

"נתניהו - הראשון שביצע הקפאה מוחלטת"

כמו מועצת יש"ע, גם ועדי היישובים של שומרון, בנימין וארגון קוממיות מתכוונים לפתוח בקמפיין נגד ראש הממשלה על רקע הקפאת הבנייה. במסגרת הקמפיין שלהם יפרסמו המתנחלים הודעות נגד נתניהו תחת הכותרת "הפעם מתעוררים בזמן. ביבי רומס את ההתיישבות". המתנחלים חוששים כי בנסיעתו של ראש הממשלה לארצות הברית בשבוע הבא הוא עלול, לדבריהם, להיכנע שוב ללחץ האמריקאי ולהודיע על המשך הקפאת הבנייה.

המטה המשותף יכתוב בקמפיין החוצות נגד ראש הממשלה כי, "עד נתניהו, שום ראש ממשלה מעולם לא הסכים להקפיא בנייה בירושלים. אבל דווקא נתניהו נכנע והקפיא בנייה יהודית בבירת ישראל. נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שביצע הקפאה מוחלטת של ההתיישבות ביהודה ושומרון והוא גם הכיר בעקרון שתי מדינות לשני עמים".

יש לציין כי עד כה, חיצי הביקורת מצדם הופנו לעברו של שר הביטחון אהוד ברק, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה ליחס שונה. החל מסוף השבוע הקרוב כאמור, המצב הולך להשתנות.


עדכון ראשון: 22:33 1.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully