וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה חילונית - בסרט הזה כבר היינו

20.8.2000 / 17:32

האם סופה של הרפורמה החדשה יהיה זהה לזה של סיסמת "עם אחד - גיוס אחד", עליה אפילו השרה יולי תמיר אמרה: "היתה שקרית אז ושקרית גם היום"?

מאת ענבל סיני

הרפורמה החדשה של ברק תבטיח, לדבריו, מהפכה חילונית. אבל ניעור אבק קליל מעל תאי הזיכרון שלנו מעלה שהבטחה דומה הוא כבר נתן, ולא כל כך מזמן. מסע הבחירות שלו ב-1999 פעל תחת הסיסמא "עם אחד - גיוס אחד". ברק הבטיח לשנות את חוק שירות הביטחון, לגייס את בני הישיבות לצה"ל וליצור שיוויון בנטל החובות בחברה הישראלית.

ברק תיכנן לתת רק למספר מצומצם של תלמידי ישיבות להמשיך בלימודי יהדות, בעזרת תיאום בין צה"ל לגורמים רבניים. כל האחרים יעברו למערכת שתפנה אותם לשירות צבאי ולשירות אזרחי. לשם כך, אמר ברק, יש להקים רשות מיוחדת לשירות אזרחי, שתרכז נתונים על בני נוער בגיל גיוס.

אבל הבטחות לחוד ומעשים לחוד: מרגע שהוקמה ממשלתו, היא היתה נתונה ללחץ ואיומים תמידיים מצד החרדים, ובמיוחד מצידה של ש"ס. דיוני ועדת טל "נמרחו" על פני זמן רב, ומסקנותיה, אותן קרא ברק לאמץ, זכו לביקורות מכל עברי הקשת הפוליטית. שרת הקליטה, יולי תמיר, מהמתנגדים העיקריים להחלטות הוועדה, אמרה כי סיסמתו של ברק לגיוס אחד "היתה שקרית אז והיא שקרית גם כיום".

כל מה שנותר לעשות עתה, זה לראות האם ההיסטוריה תחזור על עצמה, או שברק אכן יצליח להעביר הפעם רפורמה משמעותית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully