וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאבו מאזן: בוא ניפגש בצורה ישירה

2.7.2010 / 0:01

רה"מ ניצל אירוע שנערך בבית השגריר האמריקאי לכבוד יום העצמאות של ארה"ב, כדי לקרוא ליו"ר הרשות הפלסטינית להסכים למפגש ישיר. "הדרך היחידה להתקדם היא לפגוש אותי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) באירוע לכבוד יום העצמאות של ארה"ב, שנערך בבית השגריר האמריקאי בישראל. בהתייחסותו למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים אמר נתניהו כי "יש עוד דברים רבים שניתן לעשות כדי לקדם את השלום. הדרך היחידה לקדם את התהליך זה להתחיל בו כך ששני הצדדים יישבו זה מול זה למשא ומתן. אני קורא ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לפגוש אותי פנים מול פנים ולהתחיל בשיחות השלום. הדרך היחידה להתקדם היא לפגוש אותי, ואני מוכן לעשות זאת בכל זמן ובכל מקום. בוא לא נבזבז עוד 15 חודשים".

עוד אמר נתניהו כי "אני מצר על כך שארה"ב הפכה להיות דומיננטית רק בחצי השנה של המאה ה-20. הטרגדיה של העם היהודי, שארה"ב לא הייתה דומיננטית בחצי הראשון של המאה. המדינה היהודית חבה חוב גדול לאומה האמריקאית שסייעה לנו בהגנה ובנטילת סיכונים בדרך לשלום. בתמורה ישראל היא בת ברית וחברה. בעוד שעות אחדות נשיא ארה"ב יעסוק בהרחבה בסנקציות האמריקאיות על אירן אין לנו זמן לבזבז זמן".

שגריר ארה"ב בישראל ג'יימס קנינגהאם אמר כי "שתי המדינות שלנו נאבקו על הדמוקרטיה והחופש מהרגע שנוצרו. נותר עוד הרבה דברים לעשות כדי להגשים את חזון האבות המייסדים. ארה"ב ניצבת מאחוריכם. הקשרים בינינו בלתי נפרדים. הם יוותרו, לא חשוב מול אלה אתגרים נעמוד".

"אסור להתרגז בגלל אי הבנות"

נשיא המדינה שמעון פרס שהשתתף אף הוא באירוע, שיבח גם הוא את ארה"ב. לדבריו, "אנו מודים לארה"ב שהיא כל כך חזקה ותומכת שהפכה את חיינו לבעלי משמעות. גם אם פה ושם יש אי הבנות אסור לנו להתרגז. אני בטוח בקשרנו עם ארה"ב". באירוע השתתפו גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי, שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר, השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן ומספר חברי כנסת.

בשבת האחרונה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי יסכים למשא ומתן ישיר עם ישראל אם המשא ומתן העקיף שמובילה ארצות הברית יוכיח את עצמו ותחול התקדמות בנושאים שנמצאים במחלוקת. נראה כי אבו מאזן נסוג מדרישתו לעצור לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות בטרם יחדש את המגעים הישירים עם ישראל. "התנאי הבסיסי שלנו היה שתהיה הפסקה מוחלטת בהתנחלויות, ולכן החלטנו ללכת על משא ומתן עקיף בלבד", אמר אבו מאזן לכתבים ברמאללה.


עדכון ראשון - 21:41 1.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully