וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על נאום נתניהו: הוא בלחץ ומוליך שולל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2010 / 20:41

בתנועת חמאס לא התרגשו מדברי ראש הממשלה ואמרו כי אין כל חדש במגעים לגיבוש עסקת שליט. "ברור שהוא וממשלתו עומדים בפני משבר ולכן הוא מנסה לנקות את שמו ולהטיל את האשמה עלינו"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

בתנועת חמאס מיהרו הערב (חמישי) להגיב לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו ולדבריו לגבי עסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בכיר חמאס איסמעיל רדוואן, אמר כי נתניהו מוליך שולל את דעת הקהל הישראלית. "אין כל חדש במגעים לגיבוש עסקת שליט. אם ישראל רוצה לגבש עסקה לשחרורו, עליה לשלם את המחיר ולהיענות לדרישות של חמאס", הוסיף רדוואן.

בכיר אחר בחמאס, סלאח ברדוויל, אמר כי ארגונו מוכן לחדש את המגעים לגיבוש עסקה, מהנקודה שבה הם הופסקו. "הגענו בסיוע המתווך הגרמני להבנות מסוימות, אך נתניהו נסוג בו ברגע האחרון. אם יגיעו הצעות חדשות ורציניות, נבחן אותן ונפעל לחדש את המגעים מהנקודה שבה הם הופסקו". לדבריו, לנתניהו אין זכות להציב תנאים מוקדמים. בנוסף תקף את נתניהו שכינה את האסירים 'מחבלים' ואמר כי "אלו גיבורים ואסירי חופש ולא רוצחים".

גם איימן טהא, בכיר אחר בחמאס בעזה, הגיב בזלזול לנאום נתניהו ואמר כי "ברור שהוא וממשלתו עומדים בפני משבר בנושא זה. לכן הוא מנסה באמצעות הנאום לנקות את שמו ולהטיל את האשמה על חמאס. שנית, הוא מנסה להתמודד עם הלחץ המופעל עליו בישראל, הקורא להשלמת העסקה. לכן הוא מפעיל לחץ נגדי, בכדי להקל על עצמו, באמצעות דיבורים על האסון שיקרה אם ישוחררו אסירים פלסטינים המהווים איום על הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully