וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הפסקה: תל אביב נערכת ללילה לבן

איילה חננאל

2.7.2010 / 0:04

העיר תל אביב מתמרקת לקראת אירועי "לילה לבן" שבמסגרתם יוכלו המבלים ליהנות משורה של מופעי תרבות עד לשעות הקטנות של הלילה. מורה נבוכים לכל האטרקציות הליליות של העיר העברית הראשונה

לא הולכים לישון: אירועי לילה לבן יתקיימו החל משעות הערב (חמישי) ברחבי העיר תל אביב. כמדי שנה, לאורך הלילה כולו ייפתחו לציבור מוסדות תרבות ואמנות עירוניים לצד בתי עסק ומועדונים שיאריכו את שעות הפעילות שלהם ומופעי חוצות שיתקיימו במשך כל שעות הלילה.

חגיגות "לילה לבן" נערכות מדי שנה מאז שנת 2003 לציון הכרזת אונסק"ו על תל אביב כ"עיר הלבנה" וכאתר מורשת תרבות עולמית. מאז, החלו בעיריית תל אביב במסורת בה משלבת העיר בין תוארה החדש לבין הכותרת "עיר ללא הפסקה" ומקיימת לילה שכולו פעילות ברחבי העיר. בשנים קודמות משך אליו האירוע מאות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ. בשנה שעברה, עמדו החגיגות בסימן 100 שנים לעיר תל אביב ואילו השנה, חוזרת העיר לחגוג עם שלל הופעות ואירועים שונים.

במסגרת אירועי הלילה יכלו חובבי המוזיקה ליהנות מהופעה של גידי גוב בחוף הצוק שייפתח לקהל ב-01:00 בלילה ויסתיים לאחר הזריחה, או להגיע להופעה של רמי פורטיס בנמל יפו שנערכה בשעה 21:00. מי שמעדיף מוזיקה אלטרנטיבית באופן מרוכז יוכל להגיע לערב שירי משוררים עם יוצרים כמו רם אוריון ורונה קינן במועדון "לבונטין 7" החל מחצות או למרתון מוזיקלי בתיאטרון תמונע עם בום פם, כל החתיכים אצלי ועוד. מי שיגיע לחוף הבננה ביץ' ייהנה מהופעה של מוש בן ארי ורוקפור. חובבי המוזיקה השחורה יוכלו להגיע למתחם ביאליק וליהנות מערב של די ג'ייז ויוצרים שיופיעו בתחום. כדי לסגור את הלילה כמו שצריך, אפשר להגיע לרייב גדול במיוחד עם ברי סחרוף במופע משותף עם מיומנה, די ג'ייז בינלאומיים ועוד.

לצד האירועים המוזיקליים, יתקיימו אירועים ספרות מיוחדים ללילה הלבן וכן אירועים שיוקדשו לקולנוע ואמנות. גם מסעדות רבות ברחבי העיר יציעו דילים מיוחדים לסועדים בלילה הלבן, כדי שלא תמשיכו לבלות על בטן ריקה.

הסדרי תנועה מיוחדים

כדי להתמודד עם אירועי הלילה וכמות המבלים שצפויים להגיע לעיר, נערכה משטרת מחוז תל אביב עם הסדרי תנועה מיוחדים ומאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבי המשמר האזרחי יופקדו על אבטחת החוגגים.

בהתאם לאירועי הלילה, ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות בסביבת מוקדי הלילה באופן הבא: באזור נמל תל אביב ייסגרו הכניסות לנמל ורחוב אבן גבירול לכיוון גשר ווקוב. כמו כן נמסר כי ישנה היערכות נוספת לסגירת הגישה לנמל מכיוון צומת ש"י עגנון-אשכול מערבה, מכיוון צומת אבן גבירול–אשכול מערבה ומכיוון איילון מדרום לצפון בירידה לרוקח.

עוד נמסר כי המשטרה סגרה את הכניסות הבאות לחוף הצוק: רחוב יוניצמן מערבה, מצומת 2040 לכיוון חוף הצוק, מכיוון צומת גלילות את רחוב יוניצמן לכיוון מערב. כמו כן נסגרו הרחובות 2040 ופרופס.

שדרות רוטשילד בין רחוב החשמונאים להרצל נסגרו גם הן, אך חציית כלי רכב יתאפשרו ברחובות שינקין, בר אילן וחשמונאים. עוד נסגר רחוב אלנבי מגבין ועד לבן יהודה. מהמשטרה נמסר כי ישנה היערכות לסגירת אזור שוק הפשפשים, ברחוב נחום גולדמן מכיוון קופמן דרומה, מכיוון שדרות ירושלים מערבה, דרך הרחובות רזיאל, מרזוק ועולי הגרדום, וברחוב יפת, ממרגוזה צפונה. משטרת התנועה מבקשת מהנהגים להחנות בחניון מנשיה, חניון האצל חניון פיני בחצר, חניון יפו העתיקה וחניון אליפלט.

כמו כן מתבקש ציבור הנהגים להימנע מהגעה לרחובות עמיעד, עולה ציון, בית האשל, יהודה מרגוזה והרחובות הסמוכים לשוק הפשפשים, מאחר ואלו יהיו חסומים.


עדכון ראשון - 19:27 1.7

  • עוד באותו נושא:
  • לילה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully