וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אבו טיר שוהה באופן בלתי חוקי בישראל

גלעד גרוסמן, איילה חננאל וניר יהב

1.7.2010 / 16:36

כתב אישום הוגש נגד חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס מוחמד אבו טיר, בגין שהייה בלתי חוקית בישראל בניגוד לצו בית משפט. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד מוחמד אבו טיר, בכיר לשעבר בפרלמנט הפלסטיני בגין שהייה שלא כדין בישראל. על פי כתב האישום שהוגש על ידי רב פקד אריה ברנד מיחידת התביעות של מחוז ירושלים, ביוני 2006 הודיע שר הפנים דאז, רוני בר-און, כי הוא שולל את רישיון שהיית הקבע של אבו-טיר בישראל ושל חברי פרלמנט פלסטינים ממזרח ירושלים. הבקשה נידונה מאוחר יותר בבג"ץ, שדחה בנובמבר 2008 את בקשתם של אבו-טיר ו-25 אחרים למנוע את גירושם מישראל.

"מחומר החקירה עולה, כי המשיב עושה דין לעצמו ובוחר להפר את חוקי מדינת ישראל תוך התרסה ובריש גלי, דבר המעיד על מסוכנותו לביטחון הציבור והמדינה", נכתב בבקשת המעצר. עוד נכתב, כי אבו טיר כבר אמר למשטרה שהוא אינו מקבל את צו ההרחקה שניתן לו וכי גם החלטתו שר הפנים ובית המשפט העליון לא מקובלות עליו: "מכאן שהמשיב מתריס כנגד עצם המשטר בישראל, מוסדותיו וחוקי המדינה".

רעייתו של אבו טיר אמרה לאתר "אל-ג'זירה" כי בימים האחרונים הזהירה המשטרה הישראלית את בעלה שעליו לעזוב את תחומי הבירה, אולם הוא סרב להיענות לדרישה למרות שתמה הארכה שניתנה לו.

על פי כתב האישום, אבו-טיר נתבקש מספר פעמים להתפטר מתפקידו כחבר מטעם החמאס בפרלמנט הפלסטיני, להפסיק פעילותו בארגון ולהביע התנגדות לקריאה להשמיד את מדינת ישראל, אך הוא סירב לעשות זאת. יצוין כי בעבר, הוצע לאבו-טיר לעזוב את המדינה ולהפקיד מאה אלף שקלים ערבות כדי שישתחרר ממעצר, אולם הוא סרב.

מחאת המגורשים

במקביל, שני חברי הפרלמנט הפלסטיני אחמד עטון ומוחמד טוטח, והשר לשעבר מטעם חמאס, חאלד אבו ערפה, שגורשו אף הם מתחומי ירושלים והקו הירוק, הקימו אוהל מחאה מול משרדי הצלב האדום בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים. השלושה מפגינים נגד החלטת ישראל לגרש אותם ואת אבו טיר מתחומי הבירה והקו הירוק. המפגינים העבירו הבוקר לקונסוליה האמריקנית מכתב ובו קריאה לנשיא ברק אובמה להתערב באופן מיידי ולמנוע את גירושם.

בינואר 2009 קבע שר הפנים דאז מאיר שטרית שההחלטה על שלילת תושבותם של אבו טיר וחברי הפרלמנט הפלסטינים עדיין בתוקף, וכי הוא אינו מוצא מקום להיעתר לבקשה לחדש את שהותם. במאי הודיעה המשטרה לאבו-טיר שמוקצים לו 30 ימים על מנת לעזוב את ישראל. הוא עתר לבג"ץ פעם נוספת בבקשה שבית המשפט יוציא צו ביניים למנוע את הגירוש. נשיאת בית המשפט דורית ביניש דחתה לפני כשבוע וחצי את העתירה.

אתמול בשעות הצהריים נמצא אבו-טיר בכפר צור-באחר. בעקבות זאת הוא הואשם בשהייה בלתי חוקית בישראל.
המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההלכים נגדו. אבו-טיר, בן 59, נדון בעבר מספר פעמים בבתי דין צבאיים בגין עבירות ביטחוניות שונות. בשנת 1975 נדון לראשונה ל-16 שנות מאסר. בשנה שעברה הוא נדון ל-48 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully