וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: מו"מ ישיר? רק בתמורה להפסקת הבנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2010 / 16:40

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש ברמאללה עם השליח האמריקאי מיטשל. בתום הפגישה אמר חבר המו"מ עריקאת כי "בלתי אפשרי לעבור למו"מ ישיר עם ישראל לפני שהיא תפסיק את הבנייה בהתנחלויות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד היום (חמישי) ברמאללה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ודן עמו בשיחות הקרבה שמנהלות ישראל והרשות הפלסטינית. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת אמר בתום הפגישה כי השניים התמקדו בפגישתם בנושאי הגבולות והביטחון. "בלתי אפשרי לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל ולהשיג שלום לפני שתושג התקדמות בשיחות על גבולות 67' ולפני שישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות", הבהיר עריקאת.

עריקאת אמר עוד כי אבו מאזן תקף בפגישתו עם מיטשל את החלטות ישראל להרוס בתים בשכונת סילוואן, לגרש את חברי הפרלמנט של חמאס מתחום ירושלים ולהמשיך לבנות בהתנחלויות. "אנחנו מקווים שהמסר שלנו יהיה ברור לקהילה הבינלאומית ולממשל האמריקאי", הוסיף עריקאת. "אנחנו מקווים שנוכל להגיע לפתרון בנושא הגבולות והביטחון לפני שיסתיימו שיחות הקרבה, כהכנה לקראת פתרון יתר סוגיות הסדר הקבע והקמת מדינה פלסטינית עצמאית".

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מיטשל ודן עימו על ההקלות שעשתה ישראל בכניסת הסחורות לעזה. השליח האמריקאי סיפר לנתניהו כי בביקורו במעבר כרם שלום ראה במו עיניו בסחורות העוברות לרצועה. "אנחנו מעריכים את העבודה שעשיתם ואת הגדלת נפח הסחורות העוברות לעזה", אמר מיטשל. הוא הוסיף שהוא ונשיא ארה"ב ברק אובמה ימשיכו לעבוד יחד עם ישראל על ההקלות בסגר.

נתניהו אמר למיטשל כי ממשלת ישראל רואה בשיחות הקרבה מסדרון לשיחות ישירות. "אני חושב שהגיע הזמן לשיחות ישירות", אמר ראש הממשלה, "הפלסטינים מעלים את התלונות שלהם, יש לנו תלונות. הם מעלים כל מיני שאלות, אנחנו מעלים כל מיני שאלות. הגיע הזמן להפסיק להעמיד פנים. הגיע הזמן לשים תנאים מוקדמים בצד. הגיע הזמן להתקדם לשיחות ישירות – שיחות ישירות פורמאליות לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully