וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוס הגדול מכולם

יובל אברמוביץ', פאריס

2.7.2010 / 6:00

לא בכל יום מתמסר ברוס ויליס באופן כה אינטימי לעיתון ישראלי, ולא בכל יום הוא מוכן מרצונו להתיישב לראיון לא מתוכנן, כזה שיתלוש שערות מראשי היחצנים שמקפידים על שמירת כללי הטקס. אבל זה בדיוק מה שקרה ליובל אברמוביץ' עם כוכב האקשן הבלתי מעורער, שחגג לא מכבר 55

אם הכל ילך כשורה, טפו טפו, חמסה חמסה ושלא נפתח פה, לחמאס ולחיזבאללה תהיה בקרוב סיבה לנקוש שיניים ולהימלט בחרדה עמוק לתוך הבונקרים. הסיבה: ג'ון מקליין, הלא הוא השוטר העשוי לבלי חת מסרטי "מת לחיות", עומד לנחות במזרח התיכון ולהסתובב חופשי ברחובות תל אביב. לא, לא מדובר בפרק החמישי בסדרת האקשן הקולנועית הנודעת אלא בקפיצה אפשרית של השחקן ברוס ויליס, הפעם בתפקיד אבא דאגן ואמיתי לגמרי, לבקר את בתו שתשהה בישראל לצורך עבודתה בחפירות ארכיאולוגיות.

רגע, רגע, זה מריח כמו רגע היסטורי.

ויליס: "בתי סקאוט לומדת בקולג' היסטוריה וארכיאולוגיה, והיא צריכה להגיע לתל אביב בזמן המאוד קרוב. היא מגיעה במסגרת הלימודים שלה לכמה שבועות שבהם תשתתף בכל מיני חפירות ברחבי ישראל".

ואתה, כאבא חם, תגיע להשגיח עליה מפני כוחות האופל?

"עוד לא יצא לי לבקר בישראל, אבל זה לגמרי ברשימת התוכניות שלי. סקאוט ואני שמענו מאמא שלה (דמי מור; י"א) דברים חמים על ישראל, ואני מאמין שאגיע לאזור שלכם בקרוב. אולי הביקור שלה יהיה זרז לבקר אותה ואתכם. אתה עצמך גר בתל אביב?".

כן, ממש במרכז העיר. אתה יכול לתת לסקאוט את כרטיס הביקור שלי.

"אני אתן לה", ויליס שם את הכרטיס בכיס הז'קט שלו, "אבל תדע לך שהיא עלולה להיתקע אצלך בבית. נראה לי שאין לי ברירה: אני אהיה חייב להגיע אליכם ולשים עליה עין מקרוב".

לא בכל יום מתמסר ברוס ויליס באופן כה אינטימי לעיתון ישראלי, ולא בכל יום הוא מוכן מרצונו להתיישב לראיון בלתי מתוכנן, כזה שיתלוש שערות מראשי היחצנים שמקפידים על שמירת כללי הטקס. אבל זה בדיוק מה שקרה לי עם כוכב האקשן הבלתי מעורער, שחגג לא מכבר יום הולדת 55.

הכל התחיל כמה שעות קודם לכן במלון ריץ' בפאריס, במסיבת העיתונאים הרשמית שקיים ויליס במסגרת מסע היחצנות שהוא עורך למותג הוודקה הפולני בן 150 השנים "סובייצקי" שהוא הפרזנטור שלו (וגם השותף ברווחים). במהלך מסיבת העיתונאים דיגמן ויליס עייפות מופגנת, השיב תשובות חד מילתיות בשעמום ניכר ובעיקר העניק לנוכחים את התחושה שהוא זקוק למאורע הזה כמו שהשוטר מקליין היה זקוק לחטיפת המטוס שבו טס.

נציגי חברת שקד, מפיצת הוודקה הפולנית בישראל (בקמפיין השקה מאסיבי שכולל שלטי חוצות בעלות של כמיליון שקלים) חששו שבלי ראיון תרד כל השקעתם לטמיון, ומקץ מתקפת הודעות SMS שוגר ויליס לשולחן שסביבו ישבנו, לסשן של תמונות וחיבוקים. זו היתה ההזדמנות - בתוספת מנה של חוצפה ישראלית בריאה - לנצל את הרגע ולגשת לוויליס בכבודו ובעצמו. "אני עיתונאי מישראל", לחשתי מיד באוזנו, "ואין לי ראיון לחזור איתו הביתה, אני ממש צריך את העזרה שלך". ויליס, שספק אם שמע נימוק משכנע כזה בחייו המקצועיים הארוכים, פלט מיד בתגובה: "איך אני יכול לעזור לך?". "אם אפשר, ראיון אישי קצר", השבתי. "יטופל", הוא השיב לתדהמתי וקרץ, "רק שינמיכו את המוזיקה הזאת".

ואכן, כעבור חצי שעה, שבה הייתי בטוח שוויליס ניפנף אותי מזיכרונו כמו גרגיר אבק, שוגר אלינו מנכ"ל חברת הוודקה ובישר שהסטאר מחכה לי בשולחנו. מאבטח חסון פתח את שערי האולימפוס הממודר, וכך מצאתי את עצמי יושב בשולחנו הפרטי של ויליס, רק כדי לגלות שמר וודקה שותה - כעדותו ממש - רק תה. "ערב קשה?", שאלתי. "ערב טיפוסי", השיב באדישות שתופשר בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וויליס במסיבת קוקטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוציא ספר קוקטילים

ויליס הוא לא כוכב הקולנוע הראשון בהוליווד שפודה את תהילתו תמורת חופן רציני של דולרים, והוא לא הראשון שמכפיף את השארם שלו לטובת פרסום מותג אלכוהול. כל הניסיונות לברר כמה אחוזים מרווחי הוודקה הפולנית הם שלו עלו בתוהו, וגם באתר האינטרנט של החברה לא מסופק המידע הזה, אבל ברור שוויליס לא היה מסכים להפוך לחלק ממשפחה פולנית ללא תמורה הולמת.

הקריירה של ויליס, שהחל את דרכו בפרסומות ובתפקידי משנה, פרצה באמצע שנות ה?80 כשהשתתף בסדרת הטלוויזיה "בלשים בלילה" לצד סיביל שפרד. הסדרה הבלשית והמתח המיני בין השחקנים על המסך מיצבה אותו במהירות כאחד השחקנים הפוטנציאלים של הוליווד. המעבר לקולנוע היה מתבקש ומהיר. ויליס נכנס ב?1988 לדמות השוטר ג'ון מקליין בסרט "מת לחיות" והפך בן לילה לאחד הכוכבים הלוהטים ברשימת שוברי הקופות, עם לא פחות משלושה המשכונים (האחרון שבהם, "מת לחיות 4", יצא ב?2007). נישואיו לשחקנית דמי מור, בייב קולנועית בזכות עצמה - ששרדו 13 שנים והולידו שלוש בנות - חיזקו את המותג, ובני הזוג הפכו להיות הבראנג'לינה של שנות ה?90. הקריירה של ויליס שיגשגה במשך השנים בשלל תפקידים זכירים בסרטים כמו "תראו מי שמדבר", "ספרות זולה", "12 קופים", "האלמנט החמישי", "ארמגדון" ו"החוש השישי". בהמשך הוא נעלם מעט וזיגזג בין סרטי אקשן נידחים לבין כמה תפקידים מפתיעים בסרטים עצמאיים. וכשהקריירה קצת צולעת - הדרך המושלמת להכנסת השלמה היא קמפיין חובק עולם. גם אם מדובר בוודקה בת 150 שנה.

מה גרם לך לחבור למותג אלכוהול כפרזנטור?

"האמת היא שההצעה הגיעה אלי מחברת הוודקה עצמה. הם פנו אלי מתוך מחשבה שהערכים שאני מביא יכולים להתאים למותג. אחרי שזכיתי להכיר אותם, החלטתי ללכת על זה. התחברתי לעובדה שזו וודקה נקייה מסוכר ומחומרים ששמים באלכוהול להשבחת טעם. אפשר כמעט לומר שזה משקה אלכוהולי טבעי. חוץ מזה, בוודקה יש משהו מאוד מודרני. לאורך השנים קיבלתי הצעות להיות הפנים של כל מיני משקאות, למשל ויסקי, ואיכשהו תמיד חשבתי שזה משקה קשיש מדי. הפעם הרגשתי עם זה נכון".

השמועה שרכשת מניות בחברה והפכת להיות אחד מבעליה נכונה?

"כן. הרגשתי חיבור מיידי לחבר'ה של הוודקה, והבעתי בפניהם את הרצון להיות יותר מאשר רק הפנים של המוצר. הם הציעו שאמציא קוקטיל - ואותו הכנתי קודם מול העיתונאים. התאהבתי בקטע הזה והחלטתי להוציא ספר קוקטילים, שאתחיל לעבוד עליו עם ברמן מנוסה".

בוא נדבר רגע על השתייה שלך. היתה לך פעם חוויית אלכוהול גרועה?

(צוחק) "זה היה לפני הרבה הרבה שנים, לפני שידעתי איך לשתות. נכנסתי לבר בניו יורק במטרה להשתחרר, הזמנתי כמה כוסות מרטיני - ואיבדתי את עצמי לדעת. זאת היתה חוויה די חינוכית עבורי, כי מאז דברים כאלה לא קרו לי. בעיקר למדתי שהכי טוב לשתות במנות קטנות. זה נותן לגוף זמן לעכל את המשקה. אגב, בתחילת שנות ה?80 הייתי שותף בבר בניו יורק ויצא לי להחליף את הברמן. זאת היתה חוויה נעימה עם כמה מהשיחות היותר מעניינות בחיי".

החבירה למותג הוודקה היא לא הפעם הראשונה שאתה מתנסה בעסקים. היית שותף ברשת המסעדות פלאנט הוליווד שנסגרה לא מזמן.

"מאז שהייתי צעיר, בתקופה שהייתי שחקן כדורגל חובב, היתה לי נפש תחרותית. תמיד רציתי להיות מספר אחת במה שאני עושה. בשלב מסוים בחיים ניתבתי את השאיפות לתחום הקולנוע. עם השנים החלטתי שאני רוצה להתנסות בהרפתקאות עסקיות, ואחד הדברים שלמדתי הוא שבעסקים חייבים להיות בפוקוס. החלטה אחת לא נכונה יכולה לשנות את כל שיווי המשקל של העסק".

מה למדת מקריסת פלאנט הוליווד?

"שצריך להיות הרבה יותר מעורב בעסק שלך. לדעת כל דבר שנעשה. זאת הסיבה שבמקרה של הוודקה ביקשתי להיות גם שותף בחברה באחוזים מסוימים. חשוב לי להיות מעורב מעבר לאקט השיווקי, להאמין במוצר שלי ובעיקר לקדם אותו בשיא הרצינות כמו כל פרויקט אחר".

זה לא בעייתי בעיניך, שהדמות שלך משמשת מודל חיקוי לצריכת אלכוהול?

"אני חושב שהכל בא מחינוך של ההורים. אלכוהול איכותי יכול להיות סמל לחיים הטובים. באשר לאיבוד דעת בשתייה מרובה - זה הכל עניין של חינוך נכון".

עושה כושר ומדיטציה

העובדה שכוחו הקולנועי של ויליס לא אבד לאורך השנים, למרות עליות ומורדות טבעיים, הותירה את הכוכב הוותיק באש הזרקורים הרכילותיים - בעיקר סביב סאגת גירושיו מדמי מור ומערכת היחסים הביזארית שהוא מנהל עם האקסית ועם "מחליפו" הצעיר, אשטון קוצ'ר. משפחת ויליס?מור?קוצ'ר ידועה כדביקה ומאוחדת במיוחד, והשלושה אף כיכבו בהפקת צילומים אינטימית באחד מעיתוני הוליווד. לכך נוספו נישואיו האחרונים של ויליס לדוגמנית הבריטית אמה המינג הצעירה ממנו ב?22 שנה, שאיתה הצטלם בעירום למגזין "W" במבחר תנוחות אינטימיות בהשראת עולם הסאדו?מאזו.

חגגת השנה יום הולדת 55. אתה מרגיש את עניין הגיל?

"האמת היא שלא. אני שומר על כושר, עושה מדיטציה ומשתדל לשמור על הגזרה כשצריך. אני מרגיש די בכושר רוב השנה".

עד כמה אתה מחשיב את עצמך כאדם בריא?

"אני די מקפיד על הכושר שלי, ולא רק בגלל המקצוע. עניינים בריאותיים העסיקו אותי תמיד. לפני כמה שנים השתתפתי בסרט קטן בשם "Fast Food Nation", שעסק בהשפעתו הרעה של המזון המהיר על חיינו. זה לא משפיע רק על הבריאות והמשקל של כולנו. יש לעניין הזה השלכות נוספות, למשל תנאי ההעסקה של מי שעובד בתעשיית המזון המהיר - והכל במטרה ליצור מצב שהמזון יהיה זמין ונגיש לכל אחד".

אתה עדיין נמשך לסרטי האקשן?

"אני מאוד אוהב אותם. המציאות הקולנועית והקידמה הטכנולוגית מאפשרים להקים לתחייה כל פנטזיה של תסריטאי".

מייקל דאגלס אמר לי בפסטיבל קאן האחרון שהאופציות לתפקידים ראויים מצטמצמות עקב הגיל ושהוא מוצא את עצמו יותר ויותר בסרטים עצמאיים. אתה מסכים איתו?

"באופן אישי אני לא מרגיש את זה על בשרי. אני ממשיך לקבל תסריטים לאורך כל השנה, ולא מעט הם של סרטי פעולה. כבר עשיתי יותר מעשרה סרטי אקשן לאורך הקריירה. זה נכון שיש היום שינויים בהוליווד, ושכתוצאה מהמשבר הכלכלי התקציבים ירדו והמפיקים הרבה פחות נדיבים והרבה יותר מהוססים, אבל אני עדיין מקבל הצעות ללא מעט תפקידים מאתגרים. גם אני עושה מדי פעם סרטים עצמאיים. אפשר למצוא אצל היוצרים הצעירים הרבה מקוריות, ואני חושב שכאשר שחקן קולנוע מפורסם מצטרף להפקה כזאת - הוא נותן ליוצרים חדשים צ'אנס לפרוץ אל עולם הקולנוע".

ואתה לא מרגיש שבגילך אתה עלול כבר להיתפס כלא רלוונטי?

"לא. עובדה שהקהל ממשיך להגיע לסרטים שלי. אני שומע לא פעם מאנשים געגועים לתקופה שבה שחקני אקשן שלטו במסך, הרבה לפני שהאפקטים השתלטו על הקולנוע. בשנה שעברה הצטלמתי לסרט בשם "The Expendables" (בעברית הוא ייקרא "בלתי נשכחים" וייצא לאקרנים ב?12 באוגוסט; י"א) עם ארנולד שוורצנגר וסילבסטר סטאלון. זאת מחווה שלנו לכל המוני האנשים שרצו תמיד לראות אותנו יחד על המסך".

איך נולד מפגש הפסגה הקולנועי הזה?

"לאורך השנים שמרנו שלושתנו על קשרי חברות ונפגשנו לא מעט פעמים, בין השאר במסגרת השותפות שלנו בפלאנט הוליווד. הרבה אנשים שאלו אותנו לאורך השנים מתי נעשה סרט יחד. זה בעיקר שיעשע אותנו, עד שיום אחד החלטנו ללכת על זה ולצלם יחד סצנה. מדובר בסרט שביים סילבסטר סטאלון. זאת סצנה קצרה של כחמש דקות, כך שאל תצפה ליותר מדי, אבל אני חושב שהסצנה תגרום הרבה עונג לכל הצופים שאוהבים אותנו. אני יודע שהבנות שלי מאוד השתעשעו מהתוצאה".

אגב הבנות שלך, איזה מין אבא אתה? כמעט בכל ראיון אתה מדגיש שאתה "הרבה יותר גאה להיות אבא מאשר שחקן".

"אני חושב שאני אבא די טוב. אני מלמד את הבנות שלי את מה שהן צריכות לדעת כדי להיות נשים טובות בעולם הזה. אני גאה לומר שיש לי בנות מאוד בוגרות ומיוחדות. הבת הבכורה שלי, רומר (22), מנסה את כוחה בתעשיית הבידור ואני חושב שהיא עושה עבודה מקסימה. הבת הקטנה שלי, טלולה בלה (16), הפוכה ממנה. על הבת האמצעית, סקאוט לה רו (19), סיפרתי לך. אתה תפגוש אותה בתל אביב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הקוקטיל של ברוס

קידום המכירות למותג הוודקה הפולנית של ברוס ויליס כלל מופע קצרצר שבו הדגים את כישוריו כברמן מתחיל. להלן מתכון הקוקטיל שרקח בעצמו.

מצרכים:
50 מ"ל וודקה סובייצקי
15 מ"ל ליקר אניס
5 מ"ל מי סוכר
חצי כפית ג'ינג'ר טרי ומגורד
חצי לימון סחוט
10-8 קוביות אננס טרי

הוראות הכנה:
• לשים בשייקר את הג'ינגר, מיץ הלימון והאננס ולמעוך בעדינות במזלג.
• להוסיף את סירופ מי הסוכר, ליקר האניס, הוודקה ושש קוביות קרח ולערבב במהירות בשייקר הסגור.
• למזוג דרך הפילטר של השייקר ולהגיש בכוס מרטיני.
• אפשר לקשט עם עלה אננס וחתיכת אננס בקצה הכוס


• הכותב היה אורח חברת שקד, משווקת וודקה סובייצקי בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully