וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מלמדים את התאילנדים מה זה "צבע אדום"?

1.7.2010 / 12:50

פיקוד העורף החליט לפרסם הנחיות התגוננות מקסאמים בשפה התאית למען העובדים הזרים באזור עוטף עזה. זאת לאחר שבמרץ האחרון נהרג פועל תאילנדי מנפילת קסאם בנתיב העשרה

פיקוד העורף החל לאחרונה להדפיס הנחיות כיצד להתגונן בפני ירי של פצצות מרגמה ורקטות קסאם בשפה התאית, זאת לטובת עובדי החקלאות התאילנדים הפועלים באיזור מערב הנגב.

ההנחיות בשפה התאית נתלו באזור מגוריהם של הפועלים וכן באזורים מרכזיים במושבים ובקיבוצים בהם הם עובדים. תרגום המסמכים, שהופצו עד כה בשפות המקומיות, כמו עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, נעשה על ידי משרד החוץ. בנוסף הנחו בכירים בפיקוד את בעלי המשקים לתרגל עם הפועלים הליכה למרחבים מוגנים וכן לרענן את ההנחיות לפועלים התאילנדים בעת ירי רקטות. היוזמה בנושא החלה בעקבות מותו של פועל תאילנדי מנפילת רקטת קסאם בחממות של מושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון במרץ האחרון.

בשבוע האחרון סיימו בפיקוד העורף לתחקר את האירוע. מפרטי התחקיר עולה, כי ככל הנראה הפועל יצא מהמרחב המוגן לפני הזמן, זאת לאחר שהוא וחבריו נכנסו למרחב לאחר ההתרעה הראשונה. על פי הנחיות פיקוד העורף, יש להישאר במרחב כחמש דקות לאחר קבלת ההתרעה, אולם ככל הנראה יצא הפועל לפני הזמן, בניגוד לחבריו.

"בעקבות האירוע הגענו למסקנה שצריך לחזק את עניין ההתגוננות וההתרעה בקרב האוכלוסיה התאילנדית", אמר מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"מ איתן יצחק לוואלה! חדשות. "הבנו שיש פערים בידע של הפועלים ומכיוון שהם חשופים לאיום יש צורך תמידי שיידעו את ההנחיות ויתרגלו הליכה למרחבים המוגנים", הוסיף.

מהתחקיר עולה עוד כי ככל הנראה, התרעות שווא חוזרות באזור הביאו את הפועל לצאת מהמרחב לפני הזמן. "אנשים לא מבינים שכל התרעה יכולה להיות התרעת אמת", אמר אל"מ יצחק, והוסיף כי "כנראה שגם במקרה הזה התייחסו להתרעה כאל שווא. לכן חשוב לנו שגם הפועלים וגם אוכלוסיות שקשה להגיע אליהן בגלל פערי שפה יתרגלו וידעו מה הם צריכים לעשות בעת ירי, וכן כיצד לנהוג בעת שמיעת ההתרעה".

  • עוד באותו נושא:
  • קסאמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully