וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ: החמאס מעכב את מעבר הסחורות

רמי שני

1.7.2010 / 13:20

סגן שר החוץ קיים תדרוך לשגרירים זרים במעבר כרם שלום וטען כי בעזה מערימים קשיים על מעבר הסחורות מישראל. "ישראל עושה מאמצים להפריד בין אזרחים לבין הטרור של החמאס"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

סגן שר החוץ דני אילון קיים היום (חמישי) תדרוך לשגרירים זרים במעבר כרם שלום. בתדרוך אמר אילון כי "מי שעוצר את ההתקדמות בהעברת סחורות לעזה אלו הפלסטינים". אילון אמר עוד כי ישראל תמשיך "לשפר את התנאים להעברת מטענים לרצועה".

בתדרוך אמר עוד אילון כי "ישראל עושה מאמצים במשך שנים להפריד בין האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה לבין הטרור של החמאס המונע על ידי אירן. אני חושב שמה שרואים היום בעקבות החלטת הקבינט היא שיטת הפעולה שנועדה לוודא שסחורות מישראל ייכנסו לרצועת עזה בלי הפרעה. אין מחסור ולא יהיה מחסור בשום דבר", אמר אילון.

עוד אמר כי "ישראל תשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה כדי לוודא ששום דבר שמגיע לעזה לא יוכל לשמש בידי החמאס גם כדי לתקוף אותנו וגם כדי להכין תשתית מבצעית טרוריסטית שתהווה איום גדול על מדינת ישראל". הוא הוסיף כי קיימים איומים יומיומיים על מעברי הגבול וביניהם מעבר כרם שלום.

לפני כעשרה ימים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההקלות בסגר על הרצועה. כחלק מההקלות, פורסמה רשימה של פריטים אשר כניסתם לרצועה אסורה, אולם כל הפריטים שלא מופיעים ברשימה זו ניתן להכניסם אל הרצועה. הרשימה של הפריטים האסורים תכלול רק נשק, אמצעים תומכי לחימה ופריטים שניתן להשתמש בהם גם ללחימה וגם כמוצר אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully